AKI: csökkentek a tojás- és húsárak tavalyhoz képest
A június eleji adatok szerint csökkent a tojás csomagolóhelyi ára, valamint a vágósertés és a vágócsirke termelői ára 2023 azonos időszakához képest – olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AK) legfrissebb összefoglalóiban.
Adataik alapján a ketreces tartásból származó étkezési tojás idén a június közepéig tartó időszakban 19,3 százalékkal, a mélyalmos 16,9 százalékkal lett olcsóbb éves összevetésben, az átlagos áruk 51,83 forint, illetve 59,8 forint volt darabonként.
A vágócsirke termelői ára majdnem 18 százalékkal kilogrammonként 411 forintra mérséklődött június elejére. A friss csirkehúsok árának többsége legalább 5-10 százalékkal csökkent 2023 június elejéhez képest.
A vágópulyka és a friss pulykahús feldolgozói értékesítési árai még nagyobb, akár 20 százalékot is meghaladó ütemben mérséklődtek. A vágópulyka feldolgozói értékesítési ára júniusra átlagosan 586,6 forintra mérséklődött kilogrammonként.
A belföldi termelésből származó vágósertés a hónap elején csaknem 7 százalékkal volt olcsóbb, mint egy éve, termelői ára 851 forint. A nyers sertéshúsok többségének szintén csökkent a feldolgozói értékesítési ára, bár csekélyebb mértékben, mint a csirke.
A sertéshúsok kiskereskedelmi beszerzési árai többnyire ugyancsak visszaestek az éves összevetés szerint – olvasható az AKI jelentésében.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >K&H: stabil helyzetük ellenére is enyhe pesszimizmus uralkodik a magyar kkv-k körében
Az utolsó negyedévre a nyári állapotra ment vissza a hazai…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A saját lábra állást ne más végezze el
A gazdasági versenyképesség sokszor emlegetett eleme az exportképesség. Ha egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >