Aki a magyar hagymát választja, az a hazai termelőket segíti
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) 2017 tavaszán – termelői felvetéseket támogatva – hagymamunkacsoportot hozott létre, amely működésével a magyar hagymaágazat versenyképességének növelését célozza. A munkacsoport hiánypótló szerepet tölt be a magyar hagyma népszerűsítésében, a termelés hatékonyabbá tételében. Alapvető cél, hogy amely időszakokban van hazai áru a piacon, akkor azt forgalmazzák a kereskedők. Ehhez természetesen a fogyasztókat is meg kell győzni arról, hogy választásukkal a magyar termelőket segítik.
A NAK a szakmai segítségnyújtás mellett a hazai és külföldi piaci információk gazdálkodókhoz eljuttatásában, a piaci szereplők közötti kapcsolat erősítésében is támogatást nyújt, így például asztalhoz ülteti a termelőket és a kiskereskedelmi áruházláncok képviselőit. A termelői versenyképesség növelése érdekében a hagymamunkacsoport rendszeresen szervez fajtabemutatókat és szakmai konzultációkat. A hagymafélék tárolhatóságának fokozása és a tárolókapacitás növelése is szükséges, hogy a vöröshagyma minősége a betakarítástól 5-6 hónapon keresztül a piaci igényeknek megfelelő legyen.
Ma már a vásárlók a vöröshagymát egész évben friss termékként fogyasztják, ezért jelentős az import mennyisége is. A hagymaexport nem jelentős, vöröshagymából mindössze 1-2 ezer tonna kerül külföldre, főként a környező országokba. Fokhagymából 600-800 tonna az export, ami jellemzően szintén a szomszédos országokba irányul. //
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >Az AKI részt vesz az Európai Bizottság által támogatott carbon farming projektben
Az Európai Bizottság Éghajlatpolitikai Igazgatósága (DG CLIMA) megbízásából egy nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >