Aki a magyar hagymát választja, az a hazai termelőket segíti
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) 2017 tavaszán – termelői felvetéseket támogatva – hagymamunkacsoportot hozott létre, amely működésével a magyar hagymaágazat versenyképességének növelését célozza. A munkacsoport hiánypótló szerepet tölt be a magyar hagyma népszerűsítésében, a termelés hatékonyabbá tételében. Alapvető cél, hogy amely időszakokban van hazai áru a piacon, akkor azt forgalmazzák a kereskedők. Ehhez természetesen a fogyasztókat is meg kell győzni arról, hogy választásukkal a magyar termelőket segítik.
A NAK a szakmai segítségnyújtás mellett a hazai és külföldi piaci információk gazdálkodókhoz eljuttatásában, a piaci szereplők közötti kapcsolat erősítésében is támogatást nyújt, így például asztalhoz ülteti a termelőket és a kiskereskedelmi áruházláncok képviselőit. A termelői versenyképesség növelése érdekében a hagymamunkacsoport rendszeresen szervez fajtabemutatókat és szakmai konzultációkat. A hagymafélék tárolhatóságának fokozása és a tárolókapacitás növelése is szükséges, hogy a vöröshagyma minősége a betakarítástól 5-6 hónapon keresztül a piaci igényeknek megfelelő legyen.
Ma már a vásárlók a vöröshagymát egész évben friss termékként fogyasztják, ezért jelentős az import mennyisége is. A hagymaexport nem jelentős, vöröshagymából mindössze 1-2 ezer tonna kerül külföldre, főként a környező országokba. Fokhagymából 600-800 tonna az export, ami jellemzően szintén a szomszédos országokba irányul. //
Kapcsolódó cikkeink
Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >NAK: Brüsszel zöld utat biztosítana az ukrán importnak
Június 5-én lejárt az Ukrajna javára biztosított szabadkereskedelmi intézkedések hatálya,…
Tovább olvasom >Megkezdődött az idei tagdíj-megállapítási időszak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamaránál
Ez év június 15-től július 15-ig tart a tagdíj-megállapítási időszak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >