Akciókat keresnek legtöbben a weben

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 06. 14. 10:41

Mára alapjában változtatta meg az új technológia az olyan piacokat, mint a zene, a könyv vagy a videó. Az FMCG-piac kevésbé forradalmi módon, csak lassan alakul át. De a digitális lehetőségek miatt újra kell értelmezni azt a kifejezést, hogy „megyek vásárolni”. A valódi és a digitális világ közötti határ lassanként leépülni látszik. A fogyasztók egyre inkább fogékonyak arra, hogy kihasználják az online előnyeit. Európában az élelmiszer e-kereskedelme az Egyesült Királyságban és Franciaországban a legfejlettebb.

Nálunk a legtöbb fogyasztó azért nem vesz élelmiszert online, mert többe kerül – a Nielsen új Shopper Trends tanulmánya szerint. A második leggyakrabban említett indok, hogy „szeretek boltban vásárolni”. A harmadikként pedig, hogy aggódnak az online vásárolt termékek minősége miatt.

Viszont máris fontos szerepet játszik a kiskereskedelmi vállalatok weboldala a tájékoztatásban. Ezt a lehetőséget ugyanis a megkérdezés előtti egy hónap során majdnem minden második magyar válaszadó (49%) használta.

Kapcsolódó cikkeink