Akár éves bevételüknek megfelelő támogatást is nyerhetnek a helyi szervezetek a Tesco 15. alkalommal kiírt pályázatán
A legfrissebb adatok szerint az 500 ezer forint alatti éves bevételű nonprofit szervezetek aránya 32 százalék, és több mint 4 ezer olyan hazai szervezet van a nonprofit szektorban, amely pénz nélkül működik vagy csupán kiadásai vannak. Számukra jelenthet hatalmas segítséget a Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programja, amelyet az áruházlánc 15. alkalommal írt ki. A kezdeményezés eddig több mint 2 ezer helyi közösségeket támogató projekt kivitelezéséhez járult hozzá fél milliárd forintot is meghaladó pénzügyi finanszírozással. Az április 8-án indult jubileumi fordulóban pedig a Tesco újabb összesen 42 millió forintot biztosít a helyben élők számára fontos ügyek megvalósítására. A legsikeresebb pályázók fejenként 400 ezer forint támogatást kapnak országszerte 60 körzetben.
A KSH legfrissebb adatai alapján 2022-ben 60.878 alapítvány, illetve társas nonprofit szervezet működött Magyarországon, és ezek mindössze egynegyede nyert pályázati úton bevételt, miközben 6,8 százalékuk pénz, illetve bevételek nélkül működött. Többek között nekik nyújt finanszírozási támogatási lehetőséget a Tesco „Ön választ, mi segítünk” közösségi pályázati programja. Az áruházlánc 2016 óta évente rendszerint két alkalommal hirdeti meg a kezdeményezést, melynek most indult, 15. fordulójában ismét 42 millió forint pénzügyi támogatást biztosít országszerte 150-200 szervezet számára.
A Tesco 2024. április 8. és május 3. között olyan helyi szervezetek, baráti közösségek, alapítvánnyal nem rendelkező bölcsődék, óvodák és iskolák, továbbá nonprofit kis- és középvállalkozások, akár társasházak és lakásszövetkezetek vagy informális csoportok jelentkezését várja, akik kezdeményezésükkel a helyi közösség életének fejlődéséhez szeretnének hozzájárulni. A program különlegessége abban rejlik, hogy az aktuális fordulóban rendelkezésre álló pénzügyi keret elosztását a Tesco a helyben élő vásárlókra bízza, ők tudják ugyanis a leginkább megítélni, hogy az előzsűrizett kezdeményezések közül melyiket tartják a támogatásra legérdemesebbnek. Szavazataik alapján 60 körzet mindegyikében az első helyezett 400 ezer, a második legtöbb voksot gyűjtő 200 ezer, míg a harmadik 100 ezer forintos támogatásban részesül. A független szakértők emellett szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás és fenntarthatóság) alapján egy vagy akár több pályázót további különdíjra javasolnak.
„Kimutatások szerint a nonprofit szervezetek bevételeinek kétharmada származik támogatásokból, melyek 37 százaléka a magánszférából érkezik, de ezen szervezetek közel kétharmada még így is csupán 500 ezer forint alatti éves bevétellel rendelkezik. Az egy szervezetre jutó bevétel Nógrád, Zala és Békés vármegyékben a legkevesebb, míg a pályázati pénzek aránya Bács-Kiskun (5,1%), Pest (5,6%) és Fejér (6,1%) vármegyékben a legalacsonyabb, alulmúlva a 8,6 százalékos országos átlagot. Pályázati programunk célja, hogy országszerte minél több helyi közösségnek biztosítsunk anyagi hozzájárulást az ott élők számára fontos kezdeményezések megvalósításához. A pályázatonként elnyerhető összegek elsőre kevésnek tűnhetnek, de ha figyelembe vesszük, hogy évente akár 800 ezer forint támogatást is jelenthetnek – nem beszélve a különdíjjal járó extra pénzről –, sok szervezet számára akár éves bevételük többszörösét tehetik ki. Rendszeresen visszatérő pályázóink okosan használják ki a lehetőséget, így 12 olyan szervezet is van, akik az elmúlt évek során összesen 2 millió forintot meghaladó támogatást nyert tőlünk, közülük kettő mintegy 4 millió forintot. Minden helyi közösséget arra biztatunk tehát, hogy éljen a lehetőséggel minél többször, és jelentkezzen”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco magyarországi kommunikációs vezetője.
A Tesco az eddigi 14 forduló során közel 2100 helyi közösségi projekt kivitelezését támogatta összesen több mint félmilliárd forinttal. Ez idő alatt 5300-nál is több pályázat érkezett be, melyek közül az áruházlánc közel 2400-at díjazott, 22-őt különdíjjal is jutalmazva. A legtöbb támogatást a Csepel-szigeti kistérségben fogyatékosok számára szabadidős tevékenységet szervező CSEFOSZ SE, a Mosonmagyaróváron és a környező falvakban krízishelyzetben élőknek ideiglenes otthont és munkahelykeresési támogatást nyújtó Lehetőség Családoknak 2005 Alapítvány, valamint a rászorulóknak országszerte több helyen többek között ételt és tanszereket biztosító Re-Formáló Egyesület nyerte.
A most futó, aktuális fordulóban május 3-ig lehet benyújtani a jelentkezést a program weboldalán keresztül. A beérkezett pályázatokat ezúttal is az Effekteam Egyesület független szakértői bírálják el, valamint választják ki, hogy mely kezdeményezések juthatnak tovább az áruházi szavazási szakaszba. Ezt követően, 2024. július 15. és augusztus 11. között a Tesco vásárlói valamennyi áruházunkban voksaikkal dönthetnek arról, hogy melyik kezdeményezés mennyi támogatást kapjon.
A jelentkezéssel, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >