Akár a hús

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 05. 05. 08:00

A húsmentes burger önmagában nem újdonság: nemcsak a húspogácsafaló Egyesült Államokban, de Európában is több cég próbálkozik forgalmazásával. Nem is baj, hiszen ha lassan is, de a vegetáriánusok száma fokozatosan nő, és nem jelentéktelen az úgynevezett flexitáriánusok csoportja sem, ők időlegesen választják ezt az életmódot, vagy éppen csak heti két-három alkalommal esznek húst. Az viszont már újdonságszámba megy, hogy egy – természetesen vega – amerikai vállalkozó gyorséttermet (sőt, a terv szerint láncot) alapított a húshagyó ételekre. A Zen Burger étterme tudatosan másolja a hetvenes évek McDonald’sainak dizájnját. Nehéz ugyan megérteni, miért jó a tulajdonosnak, hogy az általa éppen „tagadott” dolgokra hasonlítsanak termékei (esetünkben a tipikus gyorséttermi hamburgerekre, szendvicsekre és egyebekre), de a Zen Burgerben pont ilyenek vannak: ZenKolbász, ZenCsirkeszendvics, ZenHotDog, ZenCsirkefalatok és sült krumpli – csak persze bio változatban. Nem hiányzik a bioleves és a biochili, a bioteák és -kávék, valamint a nem tejtermékalapú fagylalt sem, na meg az ilyen típusú helyeken megszokott gyerekmenü ajándékfigurákkal. A tulajdonos szerint a fő cél az, hogy minden az „igazira” hasonlítson, optimális esetben a vegaburgert, a vegavirslit és a többit ne lehessen megkülönböztetni a hagyományostól.

Kapcsolódó cikkeink