Akár 250 hazai tulajdonú ipari vállalkozás is regionális multivá fejlődhet az évtized végéig
Ezer hazai tulajdonú kis- és középvállalkozás bevonásával végzett átfogó kutatást a Makronóm Intézet annak érdekében, hogy feltárja azokat a közös jellemzőket, amelyek nemzetközileg is sikeressé teszik a magyar ipari termelő cégeket. Az elmúlt tíz évben nem készült hasonló léptékű és mélységű vállalati elemzés Magyarországon. A kutatás eredményeit a Makronóm Intézet egy hétállomásos, országos road show keretében ismerteti meg a szakmai közönséggel és a vállalkozói szférával a következő hetekben. A rendezvénysorozat első állomása Egerben lesz.
Számos izgalmas összefüggést hozott a felszínre a Makronóm Intézet által végzett, Az évtized nyertesei névre keresztelt átfogó, országos, vállalati kutatás. Az összesen ezer, magyar tulajdonú, ipari vállalkozás bevonásával készülő, cégvezetői mélyinterjúkon alapuló, átfogó elemzés legfőbb célja, hogy feltárja azokat a faktorokat, jellemzőket, amelyek közösek a legígéretesebb magyar ipari vállalkozásokban.
A vizsgálat legfontosabb megállapítása, hogy mára kialakult és egyre szélesedik egy olyan, hazai tulajdonú vállalati réteg Magyarországon, amelyek regionális (vagy még nagyobb) multicégekké, versenyképes, innovatív, stabil növekedést felmutató társaságokká fejlődhetnek majd az évtized végére. Az „évtized nyertesei” közé a kutatásba bevont összesen ezer cég felső 25%-a, tehát mintegy 250 vállalkozás sorolható.
„Átfogó kutatásunk rávilágított, hogy a magyar tulajdonú sikercégek az export és az innováció terén is kiválón teljesítenek, a képzett munkavállalókat dedikált feladatok elvégzésével bízzák meg, és átlag felett fizetik meg őket. Továbbá a külső segítségekkel, így az állami támogatásokkal-hitelekkel, egyetemi együttműködési lehetőségekkel, képzésekkel, exporttanácsadással és hasonló lehetőségekkel élni tudó vállalkozások emelkednek ki az átlagos kkv-k köréből. Mindez azt is jelenti, hogy ideje a fiókba dugni a duális magyar gazdaságról szóló korábbi megállapításokat. A kis- és középvállalati szektor teteje (a vizsgált ezer cég mintegy negyede) magasabb szintre jutott, regionálisan versenyképes, aktív innovátor, a külpiaci pozíciói stabilak, így folyamatos növekedésre képes”
– hívta fel a figyelmet Kerekes György, Az évtized nyertesei kutatást végző Makronóm Intézet szakmai vezetője.
A vizsgálat továbbá számos egyéb megállapítás mellett arra is rámutat, hogy a legsikeresebb magyar ipari cégek hatszor nagyobb mértékben fektetnek új technológiákba és know-how-ba, illetve képzésekbe, mint az átlag, illetve rendszeresen és nagy mértékben exportálnak: 72%-uk rendszeresen exportál, egyharmaduknál exportból származik az árbevétel több, mint fele.
Az összesen tíz iparág vállalkozásaira kiterjedő kutatás többek között a cégek árbevételét, pénzügyi adatait (COVID-alatt hogyan változott?), export tevékenységét- és eredményeit, beruházási tevékenységét- és terveit, innovációs tevékenységét- és terveit, munkaerővel kapcsolatos tevékenységét (bérezés, létszámbővítési tervek stb.), illetve az üzleti kilátásokkal kapcsolatos értékelését vizsgálja.
A Makronóm Intézet a következő hetekben hétállomásos országos szakmai road show keretében ismerteti meg a szakmával, vállalkozói szférával és közvetve a nagyközönséggel a kutatás részletes eredményeit, a feltárt összefüggéseket, adatokat. A rendezvénysorozat tervezett állomáshelyei a következők: Eger, Makó, Nyíregyháza, Debrecen, Győr, Kecskemét, Budapest.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: már közel 400 ezer forint megy el nyaralásra
A nyaralást tervező középkorú magyarok átlag 397 ezer forintot szánnak…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >