Akadálymentesen tanulhatnak a Coca-Cola Magyarország ingyenes, #énjövőm oktatási platformján a látás- és hallássérültek, mozgásukban korlátozottak és autizmussal élők is

A Coca-Cola Magyarország 2017-ben indított, fiatalok munkaerőpiaci elhelyezkedését támogató #énjövőm programjának célja elsősorban a 16-35 év közötti fiatalok támogatása a munkaerőpiaci elhelyezkedésben. A program ingyenesen elérhető tananyagokkal, valamint kiscsoportos személyes workshopok szervezésével támogatja a résztvevőket az álláskeresés, pályaválasztás, pályaváltás vagy vállalkozásindítás területén. Az elmúlt évek során a program célcsoportjai folyamatosan bővültek: 2021 óta kiemelt célja, hogy segítse a fogyatékossággal élőket is a munkavállalásban. Ennek előfeltétele, hogy az ehhez szükséges tudás könnyen elérhető és megszerezhető legyen számukra.
Az ebből a célból megvalósuló webfejlesztést több hónapos előkészítés és többlépcsős tesztelés előzte meg. A folyamat során kiemelt szempont volt, hogy az akadálymentes weboldal is ugyanazt a tartalmat biztosítsa, mint az eredeti és a felhasználói élmény se csökkenjen. Az akadálymentes verzió olyan megoldásokat alkalmaz, amelyek segítségével a hallás- és látássérültek, valamint a szemegeret használók és az autizmussal élők is önállóan, segítség nélkül használhatják a weboldalt mobiltelefonon vagy asztali eszközön egyaránt. Többek között állítható az oldal kontrasztossága, ami az autizmussal élők számára nyújt segítséget, valamennyi videóra felirat került, az oldal felolvasóprogrammal is használható, a gombok távolságát pedig a szemegeret használókra optimalizálták.
A szükséges fejlesztések azonosításától kezdve azok teszteléséig a Jamba Alapítvány volt a program partnere, amely 2021 tavaszától az #énjövőm program oktatási partnere is. Az elkészült megoldásokat egy hallássérült, egy látássérült, egy szemegeret használó és egy autizmussal élő személy tesztelte folyamatosan. Az ő visszajelzéseik alapján több lépcsőben jött létre a végleges változat, amely így változatlan tartalom mellett az eredeti oldal felhasználói élményét is megőrizte a fogyatékossággal élők számára.
Kapcsolódó cikkeink
Ilyen volt az „Oszd meg a Coca-Cola varázsát” kampánynyitó rendezvénye az Akváriumban
A Coca-Cola Magyarország felejthetetlen bulival ünnepelte meg az „Oszd meg…
Tovább olvasom >Reziliencia fejlesztő tananyagokat publikált a Coca-Cola Magyarország #énjövőm platformja
A rugalmasság és alkalmazkodóképesség kulcsfontosságúak a munka világában és a…
Tovább olvasom >Hátrányos helyzetű nők képzését segítő programjáért kapott társadalmi kategóriában CSR-díjat a Coca-Cola
„Új esélyek a munkaerőpiacon” néven indított 2023-ban közös programot a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >