Ajánlatuk átgondolására kérik a minisztériumot az elutasított dohánycégek
Ajánlatuk újbóli átgondolására kéri a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot az a három dohányipari vállalat, amely ajánlatot tett arra, hogy vállalná a magyarországi dohány-kiskereskedők ellátását, de a tárca ezt elutasította.
Az Imperial Tobacco Magyarország Kft., a JTI Hungary Zrt. és a Philip Morris Magyarország Kft. azt írták az MTI-nek eljuttatott közleményükben: csalódottan fogadták az NFM elutasítását, és bíznak abban, hogy a minisztérium újragondolja döntését.
Mint írták, értetlenül állnak az előtt, hogy az NFM „kevesebb, mint 24 óra alatt utasította vissza a szerdán beadott ajánlatukat”. A három vállalat közölte: nem értenek egyet az elutasítás indokaival. Mint fogalmaztak, bíztak benne, hogy ajánlatukat „diszkriminációmentesen mérlegelik, valamint megfelelően, kellő figyelemmel és érdemben bírálják el”, és lesz lehetőség tárgyalni a részletekről.
A cégek évi 6 milliárd forintig terjedő koncessziós díjat ajánlottak fel, és 500 munkahely létrehozását helyezték kilátásba. Ezt az ajánlatukat változatlanul fenntartják.
A három vállalat megjegyezte: a kormány azzal szolgálná a leginkább a magyar állam, az adófizetők, a munkavállalók és a dohány-kiskereskedők érdekeit, ha tárgyalásokat kezdene egy hosszú távon is fenntartható piaci modell létrehozásáról.
2015. november 1-jétől a koncesszióra jogosult BAT Pécsi Dohánygyár Kft. és a Tabán Trafik Zrt. konzorciuma végzi az egész ország területén a dohány-kiskereskedők ellátását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kínai piac tartja el a dohányipart
Miközben a világ nagy részén a szigorú szabályozások és adóemelések…
Tovább olvasom >A munkaerőhiány és az óriási hőség ellenére sem áll le a hazai dohánytermesztés
Bizakodva tekint a dohánybetakarítási szezonra a sátoraljaújhelyi Continental Dohányipari Csoport.…
Tovább olvasom >Így vélekednek a magyarok a dohányzási kultúráról
Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >