Ajándékcsomagban tusfürdő és dezodor a legnépszerűbb
Az eladások többsége, 55 százaléka jut a nők számára összeállított ajándékcsomagoknak, míg a többit férfiaknak vásárolják. Az ajándékozók összecsomagolva a legtöbbet tusfürdőből és dezodorból tettek a csomagokba, egyaránt több mint 800 millió forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Figyelemre méltó, hogy dezodorból és tusfürdőből november–de-cemberben 40-szer annyit adtak el a boltok, mint szeptember–októberben.
Ugyanakkor szűkült a kínált választék is. Amíg tavalyelőtt november–decemberben az üzletek 877 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig múlt évben már csak 855-öt.
A mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab. Kétharmad részét, 67 százalékát továbbra is az 1530 forint alatti csomagok adják. Az alsó két árszegmensben kisebb átrendeződést figyeltünk meg, nyilván a válság hatására. A kereslet a közepes árfekvésű csomagoktól eltolódott a legolcsóbbak felé. Az eladott mennyiség 42 százalékát az 1160 forintnál alacsonyabb áron adott csomagok viszik el. (Viszont értékben a részesedésük csak 25 százalék).
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal, míg a hipermarketek 2 százalékkal kevesebb ajándékcsomagot forgalmaztak. Emelkedett azonban a 401–2500 négyzetméteres, valamint a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek eladása.
Forgalomban a hipermarketek 9 százalékos mínuszt könyvelhettek el. Ugyanakkor a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres szegmens, valamint a 400 négyzetméter alatti szegmens forgalma nőtt. Így a hipermarket piaci részesedése tavaly november–decemberben az ajándékcsomagok – értékben mért – eladásából 54 százalék. A drogéria mutatója 38, a 401–2500 négyzetméteres csatornáé, valamint a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya 4-4 százalék.
Ez azt jelenti, hogy az ajándékcsomagok értékesítése a vegyi kategóriák átlagához képest jóval koncentráltabb.
Az ajándékcsomagok vásárlása tavaly november első hetében kezdett érzékelhetően nőni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >