Ajándékcsomagban tusfürdő és dezodor a legnépszerűbb
Az eladások többsége, 55 százaléka jut a nők számára összeállított ajándékcsomagoknak, míg a többit férfiaknak vásárolják. Az ajándékozók összecsomagolva a legtöbbet tusfürdőből és dezodorból tettek a csomagokba, egyaránt több mint 800 millió forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik. Figyelemre méltó, hogy dezodorból és tusfürdőből november–de-cemberben 40-szer annyit adtak el a boltok, mint szeptember–októberben.
Ugyanakkor szűkült a kínált választék is. Amíg tavalyelőtt november–decemberben az üzletek 877 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig múlt évben már csak 855-öt.
A mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab. Kétharmad részét, 67 százalékát továbbra is az 1530 forint alatti csomagok adják. Az alsó két árszegmensben kisebb átrendeződést figyeltünk meg, nyilván a válság hatására. A kereslet a közepes árfekvésű csomagoktól eltolódott a legolcsóbbak felé. Az eladott mennyiség 42 százalékát az 1160 forintnál alacsonyabb áron adott csomagok viszik el. (Viszont értékben a részesedésük csak 25 százalék).
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal, míg a hipermarketek 2 százalékkal kevesebb ajándékcsomagot forgalmaztak. Emelkedett azonban a 401–2500 négyzetméteres, valamint a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek eladása.
Forgalomban a hipermarketek 9 százalékos mínuszt könyvelhettek el. Ugyanakkor a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres szegmens, valamint a 400 négyzetméter alatti szegmens forgalma nőtt. Így a hipermarket piaci részesedése tavaly november–decemberben az ajándékcsomagok – értékben mért – eladásából 54 százalék. A drogéria mutatója 38, a 401–2500 négyzetméteres csatornáé, valamint a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya 4-4 százalék.
Ez azt jelenti, hogy az ajándékcsomagok értékesítése a vegyi kategóriák átlagához képest jóval koncentráltabb.
Az ajándékcsomagok vásárlása tavaly november első hetében kezdett érzékelhetően nőni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >