AI segítségével készült kávékeverék Finnországban
Egy, a finn fővárosban működő kézműves pörkölőüzem olyan kávékeveréket dobott piacra, amelyet mesterséges intelligencia segítségével fejlesztett.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A helsinki székhelyű Kaffa Roastery „AI-conic” kávékeveréke április végén debütált az 5,6 millió fős skandináv országban, ahol az International Coffee Organisation szerint a világon a legtöbb – évente fejenként 12 kg – kávé fogy.
A mesterséges intelligencia által kiválasztott négyféle kávébabból készült keverék, amelyben a brazil Fazenda Pinhal bársonyos íze dominál, a Kaffa és egy helyi AI-tanácsadó cég, az Elev közös projektjének eredménye.
Az együttműködő felek elmondása szerint a ChatGPT-hez és a Copilothoz hasonló modelleket felhasználva az AI-nak adott feladat egy olyan keverék megalkotására vonatkozott, amely megfelel a kávérajongók ízlésének, és a hagyományos ízkombinációk határait feszegeti. A készítőket magukat is meglepte, hogy az AI „kissé fura módon” négy különböző kávébabot használt fel a különböző eredetű ízek megkülönböztetését lehetővé tevő szokásos kettő vagy három helyett. Az első próbapörkölés és a vakteszt után azonban a Kaffa kávészakértői egyetértettek abban, hogy a technológia által támogatott keverék tökéletes, és nem igényel további emberi beavatkozást.
Az AI elkészítette a termék címkéjét és ízének részletes leírását is, amely szerint az „AI-conicban” „kiegyensúlyozottan van jelen az édesség és az érett gyümölcsök ízvilága”. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyar cégek több mint kétötöde alkalmaz mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia immár nemcsak ígéret vagy jövőkép, hanem a…
Tovább olvasom >Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >