AI segítségével készült kávékeverék Finnországban
Egy, a finn fővárosban működő kézműves pörkölőüzem olyan kávékeveréket dobott piacra, amelyet mesterséges intelligencia segítségével fejlesztett.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A helsinki székhelyű Kaffa Roastery „AI-conic” kávékeveréke április végén debütált az 5,6 millió fős skandináv országban, ahol az International Coffee Organisation szerint a világon a legtöbb – évente fejenként 12 kg – kávé fogy.
A mesterséges intelligencia által kiválasztott négyféle kávébabból készült keverék, amelyben a brazil Fazenda Pinhal bársonyos íze dominál, a Kaffa és egy helyi AI-tanácsadó cég, az Elev közös projektjének eredménye.
Az együttműködő felek elmondása szerint a ChatGPT-hez és a Copilothoz hasonló modelleket felhasználva az AI-nak adott feladat egy olyan keverék megalkotására vonatkozott, amely megfelel a kávérajongók ízlésének, és a hagyományos ízkombinációk határait feszegeti. A készítőket magukat is meglepte, hogy az AI „kissé fura módon” négy különböző kávébabot használt fel a különböző eredetű ízek megkülönböztetését lehetővé tevő szokásos kettő vagy három helyett. Az első próbapörkölés és a vakteszt után azonban a Kaffa kávészakértői egyetértettek abban, hogy a technológia által támogatott keverék tökéletes, és nem igényel további emberi beavatkozást.
Az AI elkészítette a termék címkéjét és ízének részletes leírását is, amely szerint az „AI-conicban” „kiegyensúlyozottan van jelen az édesség és az érett gyümölcsök ízvilága”. //
Kapcsolódó cikkeink
KPMG: Megváltoztatja a játékszabályokat a mesterséges intelligencia a pénzügyekben
Egyre nagyobb teret nyer a pénzügyi területen a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Az AI integrálása és a személyre szabott szolgáltatások lesz az idei év slágere
A bankszektor legnagyobb technológiai kihívásai 2025-ben a mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >