AI segítségével készült kávékeverék Finnországban
Egy, a finn fővárosban működő kézműves pörkölőüzem olyan kávékeveréket dobott piacra, amelyet mesterséges intelligencia segítségével fejlesztett.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A helsinki székhelyű Kaffa Roastery „AI-conic” kávékeveréke április végén debütált az 5,6 millió fős skandináv országban, ahol az International Coffee Organisation szerint a világon a legtöbb – évente fejenként 12 kg – kávé fogy.
A mesterséges intelligencia által kiválasztott négyféle kávébabból készült keverék, amelyben a brazil Fazenda Pinhal bársonyos íze dominál, a Kaffa és egy helyi AI-tanácsadó cég, az Elev közös projektjének eredménye.
Az együttműködő felek elmondása szerint a ChatGPT-hez és a Copilothoz hasonló modelleket felhasználva az AI-nak adott feladat egy olyan keverék megalkotására vonatkozott, amely megfelel a kávérajongók ízlésének, és a hagyományos ízkombinációk határait feszegeti. A készítőket magukat is meglepte, hogy az AI „kissé fura módon” négy különböző kávébabot használt fel a különböző eredetű ízek megkülönböztetését lehetővé tevő szokásos kettő vagy három helyett. Az első próbapörkölés és a vakteszt után azonban a Kaffa kávészakértői egyetértettek abban, hogy a technológia által támogatott keverék tökéletes, és nem igényel további emberi beavatkozást.
Az AI elkészítette a termék címkéjét és ízének részletes leírását is, amely szerint az „AI-conicban” „kiegyensúlyozottan van jelen az édesség és az érett gyümölcsök ízvilága”. //
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >