AI segítségével készült kávékeverék Finnországban
Egy, a finn fővárosban működő kézműves pörkölőüzem olyan kávékeveréket dobott piacra, amelyet mesterséges intelligencia segítségével fejlesztett.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A helsinki székhelyű Kaffa Roastery „AI-conic” kávékeveréke április végén debütált az 5,6 millió fős skandináv országban, ahol az International Coffee Organisation szerint a világon a legtöbb – évente fejenként 12 kg – kávé fogy.
A mesterséges intelligencia által kiválasztott négyféle kávébabból készült keverék, amelyben a brazil Fazenda Pinhal bársonyos íze dominál, a Kaffa és egy helyi AI-tanácsadó cég, az Elev közös projektjének eredménye.
Az együttműködő felek elmondása szerint a ChatGPT-hez és a Copilothoz hasonló modelleket felhasználva az AI-nak adott feladat egy olyan keverék megalkotására vonatkozott, amely megfelel a kávérajongók ízlésének, és a hagyományos ízkombinációk határait feszegeti. A készítőket magukat is meglepte, hogy az AI „kissé fura módon” négy különböző kávébabot használt fel a különböző eredetű ízek megkülönböztetését lehetővé tevő szokásos kettő vagy három helyett. Az első próbapörkölés és a vakteszt után azonban a Kaffa kávészakértői egyetértettek abban, hogy a technológia által támogatott keverék tökéletes, és nem igényel további emberi beavatkozást.
Az AI elkészítette a termék címkéjét és ízének részletes leírását is, amely szerint az „AI-conicban” „kiegyensúlyozottan van jelen az édesség és az érett gyümölcsök ízvilága”. //
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >