AI Readiness Index 2025: felkészültebbek lettünk

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 11:02
🎧 Hallgasd a cikket:

A Publicis Groupe Hungary megbízásából második alkalommal mérte fel a PwC Magyarország a hazai AI-felkészültséget. A 2025-ös AI Readiness Index az AI Summiton debütált, és jelentős előrelépést mutat: a tavalyi 3,9-es értékről 4,44-re nőtt a magyarok technológiai érettsége. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a magyar internetezőknek már a 83%-a tisztában van azzal, mi az a mesterséges intelligencia, és 42%-uk – a tavalyi arány közel duplája – napi szinten használ AI-platformokat.

A felmérés alapján a nyugdíjasok, a Baby Boomer és a Veterán generáció tagjai 24%-a használ a mindennapjai során AI-t

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

A legnépszerűbb eszköz továbbra is a ChatGPT, amelyet a Gemini és a Copilot követ.

A felhasználók többsége privát kérdésekre, fordításra és szövegírásra használja az AI-t, míg a rangsorban a negyedik helyet foglalja el a képgenerálás, és hátra sorolódik a munkahelyi kérdések megválaszolása, illetve az iskolai feladatok elkészítése.

A kutatás újítása a hazai AI-hangulatindex, amely 5,41-es értéket mutat, jelezve a magyarok bizakodó hozzáállását, akik különösen a jövőkutatás terén látnak az AI-ban potenciált. A legérdeklődőbbek a Z-generáció és a Veterán korosztály, míg a szellemi munkások kevésbé nyitottak.

Az AI etikai és biztonsági kérdései továbbra is aggodalmat keltenek, de a magyarok többsége még felismeri, ha generált tartalommal találkozik.

Kapcsolódó cikkeink