AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy az élelmiszerek címkéin jelezni kellene, ha azok mesterséges intelligencia (AI) segítségével készültek. Az Ingredient Communications megrendelésére a SurveyGoo által 2024 októberében az Egyesült Királyságban és az USA-ban végzett kutatásban több mint a válaszadók fele (55%) határozottan egyetértett ezzel, és csak 4% utasította el az ötletet.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A résztvevők 78%-a szerint az AI alkalmazását az élelmiszerek tervezése és gyártása során törvényileg kellene szabályozni, míg csak 6% nem értett ezzel egyet. Bár a válaszadók több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy az AI egy olyan pozitív fejlesztés, amely az emberiség javát szolgálja, csupán 42% nyilatkozott kedvezően az AI-technológiával készült élelmiszerek kapcsán.
Generációs különbségek is megfigyelhetők: a Z- (65%) és az Y-generáció (57%) többsége támogatja az AI alkalmazását az élelmiszeriparban, ezzel szemben az X-generáció (44%) és a baby boomerek (25%) jóval kevésbé lelkesek.
A kutatás rávilágított, hogy a válaszadók 44%-a szerint az AI-technológiával készült élelmiszerek kevésbé lehetnek biztonságosak, és mindössze 26% mondta azt, hogy szívesebben vásárolna ilyen termékeket, 29% pedig elutasítóan viszonyul hozzájuk. //
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia városi felhasználásáról szóló mintaprojekt indul
Miskolcon valósul meg az első olyan magyarországi mintaprojekt, amely városi…
Tovább olvasom >GVH: az új mesterséges intelligencia stratégiában jó irány a kkv-szektor támogatása
A mesterséges intelligencia (MI) stratégia megújítása több ponton is összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >