AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy az élelmiszerek címkéin jelezni kellene, ha azok mesterséges intelligencia (AI) segítségével készültek. Az Ingredient Communications megrendelésére a SurveyGoo által 2024 októberében az Egyesült Királyságban és az USA-ban végzett kutatásban több mint a válaszadók fele (55%) határozottan egyetértett ezzel, és csak 4% utasította el az ötletet.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A résztvevők 78%-a szerint az AI alkalmazását az élelmiszerek tervezése és gyártása során törvényileg kellene szabályozni, míg csak 6% nem értett ezzel egyet. Bár a válaszadók több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy az AI egy olyan pozitív fejlesztés, amely az emberiség javát szolgálja, csupán 42% nyilatkozott kedvezően az AI-technológiával készült élelmiszerek kapcsán.
Generációs különbségek is megfigyelhetők: a Z- (65%) és az Y-generáció (57%) többsége támogatja az AI alkalmazását az élelmiszeriparban, ezzel szemben az X-generáció (44%) és a baby boomerek (25%) jóval kevésbé lelkesek.
A kutatás rávilágított, hogy a válaszadók 44%-a szerint az AI-technológiával készült élelmiszerek kevésbé lehetnek biztonságosak, és mindössze 26% mondta azt, hogy szívesebben vásárolna ilyen termékeket, 29% pedig elutasítóan viszonyul hozzájuk. //
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >