AI-jal gyorsítja az Amazon az aznapi kiszállítást Európában
Az Amazon bejelentette, hogy a következő 12 hónapban 20 új európai helyszínen – köztük Augsburgban, Metzben és Bergamóban – indítja el az aznapi kiszállítást. A szolgáltatás már több mint 135 városban érhető el – a nagyvárosoktól, mint London vagy Bécs, a kisebb településekig, például a németországi Erfurtig.
A Prime-tagoknak a kiszállítás bizonyos rendelési érték felett díjmentes, míg a nem tagok külön díj ellenében vehetik igénybe.
A dortmundi „Delivering the Future” rendezvényen Rocco Bräuniger, az Amazon Németországért, Ausztriáért, Svájcért és EU növekedési piacokért felelős alelnöke elmondta: céljuk a vásárlási élmény teljes folyamatának tökéletesítése.
Ennek részeként a népszerűségi adatok alapján mesterséges intelligenciával előre jelzik a legkeresettebb termékeket, és ezeket speciálisan kialakított „gyors házhoz-szállítási zónákban” tárolják, így gyorsabb az összekészítés és a szállítás is.
Az első ilyen központ Madridban már működik, ahol egyes irányítószámokon akár 18:15-ig lehet rendelést leadni még aznapra. Londonban, Berlinben, Münchenben és Milánóban még idén, 2026 végéig pedig további 15 helyszínen vezetnek be hasonló modelleket.
A „mindennapi alapvető termékek” – például vécépapír, fogkrém vagy háztartási kellékek – különösen fontosak: ezekből az első negyedévben több mint 20 millió darabot szállított ki az Amazon még a megrendelés napján.
Bräuniger szerint: „A vásárlók értékelik az idejüket – mi is ezt tesszük.”
Amazon
Kapcsolódó cikkeink
„Okos” technológia, brutális fogyasztás – Az MI rejtett ára
A mesterséges intelligencia energiaigénye gyorsabban nő, mint maga a technológia:…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >