AI-dalokkal terjeszti az optimizmus fontosságának üzenetét az LG
Új globális márkakampányt indított el az LG Electronics (LG): a „Radio Optimism” nevű kezdeményezés célja, hogy a közös zenei élményeken keresztül erősítse az emberi kapcsolatokat, és terjessze az optimista hozzáállás fontosságának üzenetét. A kampány az LG Life’s Good, azaz Az élet szép szlogenjére épít, és arra hívja fel a figyelmet, hogy a technológia által vezérelt világban egyre nagyobb kihívás a valódi kapcsolatok kialakítása és fenntartása.
A tavalyi sikeres „Optimism your feed” kampány után az LG újabb globális kezdeményezést hirdetett az optimizmus fontosságának hangsúlyozására. Míg a tavalyi kampány a közösségi média algoritmusait használta ki azzal, hogy pozitívabb tartalmakat juttatott a felhasználók felületeire egy speciális lejátszási lista segítségével, az új kezdeményezés kifejezetten azzal a paradoxonnal foglalkozik, hogy a digitális korszakban bár folyamatosan kapcsolatban vagyunk egymással, egyre nehezebb mély, tartalmas kapcsolatokat kialakítani. Az LG a kampányt a fiatalabb közönségnek szánja azzal a céllal, hogy ellensúlyozza azt a személytelenséget, amelyet gyakran érezhetünk a felszínes interakciók, a kedvelések és kommentek digitális világában. A zene erejére és univerzális nyelvére építve a kezdeményezés célja, hogy mélyebb kötelékeket alakítson ki az emberek között.
A kampány keretében az általunk választott zenei stílusban, és egyénileg megadott üzenettel generálhatunk személyre szabott, angol nyelvű AI-dalokat, majd azokat elküldhetjük barátainknak, szeretteinknek. Olyan stílusok közül válogathatunk, mint a hip-hop, az R&B, a punk, a reggaeton, a jazz, vagy a gyártó eredetéhez hűen a K-pop, amin belül a hangulatot is kiválaszthatjuk. A dalhoz AI által generált borítóképet is kapunk. Az elkészült személyre szabott dalokat hozzáadhatjuk az LG világszerte elérhető Radio Optimism lejátszási listájához, ezzel is terjesztve az optimizmus üzenetét.
A Radio Optimism kampányt a hagyományos rádiózás egyedülálló szerepe, azaz zene és a történetmesélés révén történő kapcsolatteremtés inspirálta. A kezdeményezés ezt a gondolatiságot teszi interaktív platformmá. A dalok létrehozásához használt AI-algoritmusokat előzetesen szűrt és rendszerezett zenei adathalmazon/ adatbázison tanították be.
A kezdeményezés hátterében az LG új nemzetközi tanulmánya* áll, amely szerint az emberek 68 százaléka nehezen talál igazi barátokat, egyharmaduknak az elmúlt hónapban legfeljebb egy új tényleges emberi kapcsolódása volt, 8 százalékuk pedig egyáltalán nem élt meg ilyet. A felmérés szerint 10-ből közel 9-en úgy vélik, hogy a tartalmas kapcsolatok optimistább életszemlélethez vezetnek.
„A boldogság egyik legalapvetőbb feltétele a mély és tartalmas kapcsolatok megléte”
– mondta Jean M. Twenge, a San Diegó-i Állami Egyetem pszichológiaprofesszora.
„Napjainkban azonban sokan több időt töltenek online, mint a személyes kapcsolattartással, holott a közösségi médiában kialakított kapcsolatok többnyire felszínesek, és nem elégítik ki a tényleges kapcsolódási igényeinket. Gyakori, hogy az embereknek több száz követőjük van, de nincs kivel beszélniük a való életben, ha támogatásra van szükségük. Ha tudatosan tartalmasabb kapcsolatokat építünk ki a körülöttünk élőkkel, az megfordíthatja ezt a tendenciát.”
„A technológia fejlődésével egyre különlegesebb szerepet kapnak a tartalmas emberi kapcsolatok. Az LG – hűen Az élet szép márkaígérethez –, továbbra is az optimista hozzáállás fontosságát terjeszti a mindennapokban
– mondta Kim Hyo-eun, az LG márkamenedzsment-divíziójának vezetője.
Az AI-alapú zenéket az angol nyelven elérhető RadioOptimism.lg.com weboldalon hozhatják létre az érdeklődők. A kampányról további részletek a https://www.lg.com/hu/lifesgood/ oldalon olvashatók.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity felmérés: A befektetők dacolnak az általános bizonytalansággal
A globális rendszerek átrendeződésével a befektetőknek olyan környezetben kell eligazodniuk,…
Tovább olvasom >Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >