AI-asszisztenssel könnyíti a vásárlást az Albertsons

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 09. 09:49
🎧 Hallgasd a cikket:

Az Albertsons Companies új mesterséges intelligencia alapú bevásárlóasszisztenst vezetett be online felületein, amely az Albertsons, a Safeway és a Vons márkák weboldalain érhető el. A vállalat múlt szerdai közleménye szerint az eszköz 2026 elején az applikációkban is megjelenik.

Az „agentic AI” asszisztens számos funkcióval támogatja a vásárlókat: képes komplett étkezési terveket és bevásárlólistákat összeállítani, ismétlődő rendeléseket automatikusan újraindítani, recepteket ajánlani a háztartásban meglévő alapanyagok alapján, sőt képek alapján recepteket importálni, illetve tematikus termékajánlásokat kínálni – számolt be a Grocery Dive.

Mint arra Jill Pavlovich, az Albertsons digitális ügyfélélményért felelős alelnöke rávilágított, a kereskedő célja, hogy egyszerűbbé tegye vásárlói életét, és hogy az AI-alapú megoldásokkal gyorsabb, könnyebb és élvezetesebb élményt nyújtson a felfedezéstől a vásárlásig minden szakaszban.

Az új fejlesztés az Albertsons e-kereskedelmi stratégiáját erősíti. A cég korábban már elindította az Ask AI funkciót, amely a Google Cloud Conversational Commerce ügynökére épül, és a termékkeresést, valamint a személyre szabott ajánlásokat támogatja. A mostani asszisztens ennél is tovább megy: konkrét vásárlási feladatokat végez el a felhasználók helyett.

A jövőben további funkciók várhatók, például költségoptimalizálás, bolti polchely-információk és hangvezérlés. Az Albertsons emellett hűségprogramját is bővítette: az „Albertsons for U” tagjai például minden utazási foglalás után pénzvisszatérítést kaphatnak.

Susan Morris vezérigazgató szerint a vállalat végső célja, hogy az élményalapú kezdeményezéseket promóciós stratégiával ötvözve a vásárlói aktivitást növelje. Az AI-t nemcsak a vásárlásban, hanem az adatfeldolgozásban és az ügyfélszolgálatban is széles körben alkalmazzák.

Kapcsolódó cikkeink