AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy saját fejlesztésű, AI-vezérelt élelmiszer-szolgáltatási platformja, a Veloq globálisan is elérhető legyen a kiskereskedők számára.
A technológiát eredetileg a cseh anyavállalat nemzetközi terjeszkedésének támogatására hozták létre, és mára öt piacon működik sikeresen: a havi több mint 1,3 millió rendelésből származó 1,1 milliárd euró éves szinten 37%-os növekedést eredményezett.
A Veloq élére vezérigazgatóként a vállalat Richard McKenziet, az Ocado korábbi kereskedelmi igazgatóját szerződtette.
McKenzie szerint a Veloq „fordulópontot” hoz az élelmiszer-kiskereskedelmi technológiában, ugyanis széttagolt szoftvermegoldások helyett egységes, intelligens rendszert kínál. A platform rugalmas, moduláris felépítése révén képes alkalmazkodni a különféle vásárlói szokásokhoz, infrastruktúrális körülményekhez és termékmixekhez legyen szó szoros kiszállítási idősávokról, a helyi termékek kezeléséről vagy a legkülönbözőbb szállítójárművekről.
A Veloq nemcsak a Csehországhoz és Magyarországhoz hasonló alacsonyabb bérszínvonalú piacokon, de érett, nagyobb versennyel jellemezhető környezetben is helyt állt – számolt be az ESM. Németországban például a Knuspr számára egyszerre biztosít a rendszer nyereségességet és magas szintű kiszolgálást, ami nagyfokú vásárlói hűséget és elégedettséget eredményez.
A platform célja, hogy a kiskereskedők számára a teljes körű bevásárlás aznapi házhozszállítását tegye lehetővé.
A Veloq a Rohlik reményei szerint hamarosan az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Olaszországban és a Benelux-államokban is megjelenhet. A cég jelenleg Csehországban, Magyarországon, Ausztriában, Németországban és Romániában aktív.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >