AI-alapú, kassza nélküli technológiát vezet be az ALDI az Egyesült Államokban
A német ALDI és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kassza nélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik chicagói üzletében. Az ALDI és a Grabango az új technológiát 2023 vége óta teszteli.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kassza nélküli „Just Walk Out” technológiáját, és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cartra koncentrál.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd a vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a rendszer a vásárlás végösszegét online számlára terheli.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A bejelentés szerint ALDI-val való partnerség az első, amelynek keretében a Grabango technológiája normál méretű élelmiszerüzletben kerül bevezetésre – a hasonló technológiák, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető. //
Kapcsolódó cikkeink
GVH: áprilisban Magyarországon egyeztetnek a világ versenyhatóságainak vezető közgazdászai
Április 23-25. között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzetközi…
Tovább olvasom >25 új kényelmi üzletet nyit az Asda az év végéig
A brit Asda újabb lendületet vesz a kényelmi üzletek piacán:…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >ROSSMANN: Nincs tragédia, megoldjuk! – új image kampány indult 2025 tavaszán
A ROSSMANN, Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria lánca, 2025-ben újabb…
Tovább olvasom >