AI-alapú, kassza nélküli technológiát vezet be az ALDI az Egyesült Államokban
A német ALDI és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kassza nélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik chicagói üzletében. Az ALDI és a Grabango az új technológiát 2023 vége óta teszteli.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kassza nélküli „Just Walk Out” technológiáját, és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cartra koncentrál.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd a vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a rendszer a vásárlás végösszegét online számlára terheli.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A bejelentés szerint ALDI-val való partnerség az első, amelynek keretében a Grabango technológiája normál méretű élelmiszerüzletben kerül bevezetésre – a hasonló technológiák, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető. //
Kapcsolódó cikkeink
A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >További cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >