AI-alapú, kassza nélküli technológiát vezet be az ALDI az Egyesült Államokban
A német ALDI és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kassza nélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik chicagói üzletében. Az ALDI és a Grabango az új technológiát 2023 vége óta teszteli.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kassza nélküli „Just Walk Out” technológiáját, és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cartra koncentrál.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd a vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a rendszer a vásárlás végösszegét online számlára terheli.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A bejelentés szerint ALDI-val való partnerség az első, amelynek keretében a Grabango technológiája normál méretű élelmiszerüzletben kerül bevezetésre – a hasonló technológiák, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető. //
Kapcsolódó cikkeink
2,3 millió eurós befektetési kört zárt a magyar kódmodernizáló AI-startup, a Kodesage
Sikeresen zárta első, 2,3 millió eurós korai magvető befektetési körét…
Tovább olvasom >Megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok
Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >