AI-alapú, kassza nélküli technológiát vezet be az ALDI az Egyesült Államokban
A német ALDI és partnere a Grabango hivatalosan is bejelentették a kassza nélküli technológiát kínáló Aldigo kísérleti program elindulását a diszkontlánc egyik chicagói üzletében. Az ALDI és a Grabango az új technológiát 2023 vége óta teszteli.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A bejelentés mintegy két héttel azután történt, hogy az Amazon közölte, kivezeti saját kassza nélküli „Just Walk Out” technológiáját, és helyette saját AI-alapú bevásárlókocsijára, a Dash Cartra koncentrál.
A vásárlók a Grabango alkalmazás letöltése után a termékeket a kosarukba helyezhetik, majd a vásárlás végén az alkalmazásban lévő QR-kód beolvasása után a rendszer a vásárlás végösszegét online számlára terheli.
Az üzletben elhelyezett kamerák számítógépes látás és mesterséges intelligencia segítségével követik nyomon, hogy a vásárló mely termékeket vette le a polcokról.
A bejelentés szerint ALDI-val való partnerség az első, amelynek keretében a Grabango technológiája normál méretű élelmiszerüzletben kerül bevezetésre – a hasonló technológiák, így az Amazon „Just Walk Out” technológiája is, jellemzően kisebb méretű üzletekben elérhető. //
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >Számos boltot sújt munkaerőhiány a nyári főszezonban
Idén nyáron is nagy szükség van munkaerőre az áruházakban, nemcsak…
Tovább olvasom >Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >