AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia (AI) alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg hálózatában.
A kiskereskedő a kísérleti program keretében a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítmény-optimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, és a Tesco 21 hónap alatt 4 GWh energiaköltséget takarított meg.
Az Ethos segítségével az élelmiszer-kiskereskedő képes volt jobban kezelni az előrejelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítmény eltéréseit, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentenének a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések „jelentős” javulást eredményeztek az energiaoptimalizálás szempontjából.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet 1°C-kal megemeli létesítményeiben, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlatokkal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” eredményezett.
2022 januárjától 2023 szeptemberéig a Tesco 4 GW energiát takarított meg, és 835 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást a Livingston, Doncaster, Hinckley, Widnes, Avonmouth, Daventry, Dagenham és Southampton telephelyeken.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: A bizalom lehet a kulcs a mesterséges intelligencia elterjedésében
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a bőrproblémák felismerését a dm és a Dermanostic
Új digitális szolgáltatással bővült a dm drogérialánc kínálata Németországban: a…
Tovább olvasom >60%-kal kevesebb műanyag a Cadbury csomagolásában
A fenntarthatóság jegyében új csomagolási megoldást tesztel legújabb együttműködésében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Árréscsökkentést jelentett be a szerb elnök
A kereskedelmi láncok árrését 20 százalékra korlátozó gazdasági intézkedéseket vezetnek…
Tovább olvasom >Javult a németországi üzleti hangulat augusztusban az ifo felmérése szerint
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult az üzleti hangulat Németországban…
Tovább olvasom >