AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia (AI) alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg hálózatában.
A kiskereskedő a kísérleti program keretében a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítmény-optimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, és a Tesco 21 hónap alatt 4 GWh energiaköltséget takarított meg.
Az Ethos segítségével az élelmiszer-kiskereskedő képes volt jobban kezelni az előrejelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítmény eltéréseit, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentenének a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések „jelentős” javulást eredményeztek az energiaoptimalizálás szempontjából.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet 1°C-kal megemeli létesítményeiben, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlatokkal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” eredményezett.
2022 januárjától 2023 szeptemberéig a Tesco 4 GW energiát takarított meg, és 835 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást a Livingston, Doncaster, Hinckley, Widnes, Avonmouth, Daventry, Dagenham és Southampton telephelyeken.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Tartunk a humanoid robotoktól
A Bosch Tech Compass több mint 1000 magyar felnőtt megkérdezésével…
Tovább olvasom >Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >