AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia (AI) alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg hálózatában.
A kiskereskedő a kísérleti program keretében a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítmény-optimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, és a Tesco 21 hónap alatt 4 GWh energiaköltséget takarított meg.
Az Ethos segítségével az élelmiszer-kiskereskedő képes volt jobban kezelni az előrejelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítmény eltéréseit, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentenének a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések „jelentős” javulást eredményeztek az energiaoptimalizálás szempontjából.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet 1°C-kal megemeli létesítményeiben, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlatokkal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” eredményezett.
2022 januárjától 2023 szeptemberéig a Tesco 4 GW energiát takarított meg, és 835 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást a Livingston, Doncaster, Hinckley, Widnes, Avonmouth, Daventry, Dagenham és Southampton telephelyeken.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >KPMG: Megváltoztatja a játékszabályokat a mesterséges intelligencia a pénzügyekben
Egyre nagyobb teret nyer a pénzügyi területen a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >