AI-alapú hűtéstechnológiával csökkenti energiaköltségeit a brit Tesco
Mesterséges intelligencia (AI) alapú hűtéstechnológiát vezetett be a brit Tesco, hogy 10%-kal csökkentse energiaköltségeit és több mint 385 tonna szén-dioxidot takarítson meg hálózatában.
A kiskereskedő a kísérleti program keretében a Star Refrigeration „Ethos AI” adatvezérelt teljesítmény-optimalizálási és intelligens felügyeleti szolgáltatását először három, majd további öt telephelyen vezette be, és a Tesco 21 hónap alatt 4 GWh energiaköltséget takarított meg.
Az Ethos segítségével az élelmiszer-kiskereskedő képes volt jobban kezelni az előrejelzett és a valós használat során megmutatkozó energiateljesítmény eltéréseit, javítani a megbízhatóságot, és előre látni a hűtőberendezésekkel kapcsolatos esetleges problémákat még azelőtt, hogy azok veszélyt jelentenének a működésre.
Az Ethos adatai lehetővé tették a Tesco StarCare karbantartó csapatának is megtalálni az optimális egyensúlyt a működési hatékonyság és az energiafogyasztás között, és fejlesztéseket végezni, beleértve a beállítások módosítását, a kondenzátorok levegőjének kiürítését és a javításokat.
A Star Refrigeration szerint ezek az intézkedések „jelentős” javulást eredményeztek az energiaoptimalizálás szempontjából.
A változtatások részeként a Tesco úgy döntött, hogy a hűtési hőmérsékletet 1°C-kal megemeli létesítményeiben, ami bár „kihívást jelentett a hagyományos gyakorlatokkal szemben”, de „jelentős energiamegtakarítást” eredményezett.
2022 januárjától 2023 szeptemberéig a Tesco 4 GW energiát takarított meg, és 835 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást a Livingston, Doncaster, Hinckley, Widnes, Avonmouth, Daventry, Dagenham és Southampton telephelyeken.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte
Az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte…
Tovább olvasom >Hozzánk is megérkezett a humanoid robot
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon…
Tovább olvasom >Elemző az M1-en: ez az árképzés pofátlan a multik részéről
Az élelmiszerkereskedő cégek számára hatalmas extraprofitot jelentő élelmiszer-árképzést ésszerű keretek…
Tovább olvasom >