AI a vállalkozásokban: nem az érdeklődés, hanem az útmutatás hiánya az akadály
A team.blue, Európa egyik vezető digitális szolgáltatója új jelentésében mutatta be, hogyan viszonyulnak a kontinens kisvállalkozásai a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához. A több mint 8 000 résztvevővel készült felmérés szerint a fejlődés legnagyobb akadálya nem az érdeklődés, hanem a megfelelő útmutatás hiánya és az ebből fakadó bizonytalanság.
A kutatásból kiderült: a cégek 30%-a nem tudja, mely digitális eszközöket érdemes választania, 26% pedig nem érzi magát elég magabiztosnak a használatukhoz. A tíz évnél régebben működő vállalkozások több mint 60%-a egyelőre nem tervezi az AI bevezetését. Claudio Corbetta vezérigazgató szerint a technológia gyorsabban fejlődik, mint ahogy sok kisvállalkozás az le tudná követni, ezért kulcsfontosságú az egyszerűsítés és a gyakorlati támogatás.
A 30 országban lezajlott felmérés tanúsága szerint a kisvállalkozások átlagos technológiai önbizalma mindössze 6 a 10-ből. Az egyszemélyes cégek különösen nehéznek érzik a döntéshozatalt. Bár a vállalkozások közel egyötöde már aktívan használ AI-t, és további 36% kísérletezik vele, sokan bizalmatlanok. A fő aggályok az adatbiztonság, a pontosság és a márkahang megőrzése kapcsán merülnek fel. Ugyanakkor 54% szerint az AI növeli a versenyképességet, de 22% még mindig nem tudja, hogyan kezdjen hozzá.
A jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy a cégeknek nem több technológiára, hanem gyakorlati útmutatásra van szükségük: 42% egyértelmű ajánlásokat, 38% oktatást, 50% pedig lépésről lépésre támogatást igényelne. Jonas Dhaenens, a team.blue alapítója hangsúlyozta: a digitális eszközök csak akkor számítanak, ha valóban segítik a felhasználókat.
Magyarországon a trendek hasonlóak: a vállalkozók nyitottak, de sokszor bizonytalanok. Luke Paltridge, a team.blue partnerei közé tartozó Webnode kereskedelmi igazgatója szerint a magyar kkv-k lelkesek, ám gyakorlati útmutatásra van szükségük ahhoz, hogy a kísérletezéstől eljussanak a mérhető eredményekig.
Kapcsolódó cikkeink
Az Instacart okos bevásárlókocsiját teszteli a Morrisons
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Világszerte tízből heten tartanak az élelmiszerek további drágulásától
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AI-ügynökök jönnek a kasszához – új korszak az online kereskedelemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon még csökkenő, de az EU-ban már növekvő az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az Instacart okos bevásárlókocsiját teszteli a Morrisons
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nemzetközi POP-események
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

