Ahol robotok szedik a paradicsomot
A pandémia katalizálta a robotok és a mesterséges intelligencia alkalmazását. Olyan ágazatokba vezették be digitalizációt, ahol el sem lehetett képzelni – írja a magyarmezogazdasag.hu.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu
Egy bostoni startup, a Root AI jelentős mennyiségű tőkét kapott terménybetakarító robotjai fejlesztésére. A First Round Capital, illetve az Outsiders Fund több befektetője is összesen 7,2 millió dollárt invesztált bele a fejlesztésekbe, amivel a startup tőkéje 9,5 millió dollárra nőtt.
Más vállalkozások is belevágtak betakarító robotok fejlesztésébe, mivel ez a szektor állandó munkaerőhiánnyal küzd, viszont nagy nyereséggel kecsegtet.
A Root AI Virgo nevű robotját az különbözteti meg a többitől, hogy képes alkalmazkodni, míg más robotok csak egy termesztett növényre specializálódtak.
Az első kereskedelmi változatok a paradicsomszüretelésre koncentrálnak majd, későbbi szoftverfrissítések segítségével pedig más növényekkel is elboldogul majd a robot.
A Root AI robotjai bár egyelőre csekély mennyiségben, de több helyen is tevékenykednek.Eddig két egységet állítottak fel a kaliforniai földeken, és még az idén további robotok szállítását tervezik amerikai és kanadai gazdaságokba, ezzel is tartva a lépést a világjárvány miatt folyamatosan növekvő kereslettel.
(magyarmezogazdasag.hu, Varga Tibor)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >