Agrárminisztérium: átfogó szüreti mustfok ellenőrzés a szőlőtermesztők védelmében
A hatóságok a szőlőszüret folyamán – a korábbi évekhez hasonlóan – idén ismét ellenőrzést végeznek a borászati üzemekben. Ennek alapvető célja a helyes szüreti gyakorlat kialakítása: az ellenőrök a szőlőfelvásárlások során a tisztességes piaci gyakorlatot vizsgálják – jelentette be az Agrárminisztérium (AM) csütörtöki közleményében Feldman Zsolt mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár.
Kifejtette: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsához (HNT) és az Agrárminisztériumhoz (AM) az elmúlt években több bejelentés és hír érkezett arról, hogy a szüretelt szőlő tényleges és az átadáskor feljegyzett cukortartalma között eltérés van. Ez egyrészt hátrányosan érintheti a szőlőtermesztőt, mert így alacsonyabb árat kaphat a termékéért, valamint a borkészítéskor is visszaélésekre adhat lehetőséget. Mindezek alapján, 2019 őszén a HNT a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) együttműködésben a bejelentett szüreti adatok valóságtartalmának átfogó ellenőrzésébe kezdett.
Az eddig elvégzett ellenőrzések eredményesnek bizonyultak. A hegybírók tapasztalata szerint ugyanis az ellenőrzéseknek már csak a híre is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a származási bizonyítvány iránti kérelmekben foglalt mustfok értékek közelítsenek a hegybírók által is mért adatokhoz.
A szüreti ellenőrzési program 2021-ben is folytatódik. Az idei ellenőrzések a Duna és a Balaton borrégió borászatai mellett az Egri és a Tokaji borvidékre fókuszálnak, és a szüret teljes időszakában, folyamatosan zajlanak. Az ellenőrzések várhatóan az idei évben is hozzájárulnak ahhoz, hogy a szőlőtermesztők a megtermelt szőlőjükért a valós piaci árat kaphassák meg a felvásárlóktól – fogalmazott az államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >