Agrárminisztérium: 12 millió eurós borpromóciós program indul
Az agrártárca 12 millió euró értékben borpromóciós programot indít a magyar borok értékesítésének támogatására – jelentette be Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár az Agrárminisztérium közleménye szerint.
Feldman Zsolt elmondta: a borágazatban erős a verseny, a 2020 első negyedévében induló program a jó minőségű magyar borok uniós és harmadik országok piacain való eredményesebb eladását segíti majd. Kitért arra is, hogy a magyar borok sokszínűségükkel tűnnek ki, ezt az egyediségüket kell elismertetni a külpiacokon – áll a közleményben.
A borpromóciós program forrásaira a tervek szerint jövő márciusban és áprilisban lehet majd a pályázatokat benyújtani. Az államtitkár elmondta, hogy a kiírásig fennálló idő kellő felkészülést tesz lehetővé ahhoz, hogy megalapozott, jó programok szülessenek, amelyek illeszkednek a borrégiók sajátosságaihoz, és az egész magyar borágazat megítélését erősíthetik.
Idén a mintegy 400 ezer tonna szőlőtermés alapján várhatóan 3 millió hektoliter körül lesz a hazai bortermelés, a borászok jó évjáratra számítanak – írták.
A sajtótájékoztatón bemutatták a Magyar Bor 2019/2020 című kötetet, amely 290 pincészet 916 kiválasztott borát tartalmazza, köztük 191 kiemelkedő tételt – ismerteti közleményében a tárca. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >AM: augusztus 13-tól lehet pályázni a kisebb feldolgozó üzemek fejlesztésére
Az Agrárminisztérium 50 milliárd forintos forrással hirdette meg a „Feldolgozó…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >