Agrárminiszter: csaknem 20 százalékkal bővültek a mezőgazdasági beruházások
Kiemelkedő mértékben élénkültek a mezőgazdasági és az élelmiszeripari fejlesztések az első negyedévben – közölte Nagy István agrárminiszter.
A tárca keddi közleményében a miniszter arra hívta fel a figyelmet, hogy a mezőgazdaságban 19,7, az élelmiszeriparban pedig a beruházások 9,4 százalékos növekedését regisztrálták. A bővüléshez elsősorban az épületfejlesztések járultak hozzá.
Kifejtette: mindez azt jelzi, hogy a magyar gazdák és élelmiszerfeldolgozók bíznak a jövőben és ezzel hosszútávon biztosítják a lakosság élelmiszerellátását. A beruházási kedv azért különösen figyelemre méltó, mert az elmúlt időszakban rendkívüli körülmények között kellett helytállniuk a gazdálkodóknak és az élelmiszeripari vállalkozásoknak. Az időjárás mellett a koronavírus, az állatbetegségek, a drasztikusan emelkedő inputárak és az orosz-ukrán háború is komoly kihívást jelentett – tette hozzá.
A minisztérium várakozásai szerint a beruházások növekedési pályája az év folyamán is megmarad, amihez jó alapot nyújt a Megújuló vidék, megújuló agrárium program keretében meghirdetett nagyszabású beruházási támogatási csomag folytatása, valamint a jövedelempótló támogatások kifizetése – hangsúlyozta a tárcavezető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >