Agrármarketing Centrum: várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézkampány
Várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézfogyasztást ösztönző kampány, amelynek üzenete ezer feletti oktatási és nevelési intézményben több mint 160 ezer gyermekhez jutott el – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint az október 15. és december 9. közötti őszi kampányban az agrártárca, az AMC, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást.
A november 17-én, Tatán megnyitott „Mézes reggeli” programhoz országszerte rekordszámú, 1011 óvoda és iskola csatlakozott. Az akció során minden eddiginél több, mintegy 165 ezer gyermek kapott mézes kenyeret, ajándék tasakos mézet és kifestő füzetet a helyi méhészektől ismeretterjesztő foglalkozás keretében.
A két hétig tartó országos rádiókampány során 3 országos és 2 vidéki rádiócsatornán, összesen 161 alkalommal sugározták a szpotokat, így több mint 2,3 millió ember találkozott legalább egyszer a hirdetéssel.
December 7-én a méhészek védőszentje, Szent Ambrus napján, országosan 10 mézlovagrend tagjai keresték fel 15 idősek otthona és gyermekotthon lakóit, hogy mézet ajándékozzanak a rászorulóknak. Az AMC a Palóctáj Mézlovagrenddel együttműködve 180 kilogramm, egy évre elegendő mézet vitt a szécsényi Ferences Betánia Idősek Otthona lakóinak és a Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda Méhecske csoportjának – tették hozzá.
Kitértek arra is, a kampány azt a célt szolgálta, hogy a mézfogyasztás a jövőben stabil növekedést mutasson, jelenleg a belföldi fogyasztás évente mintegy 7-8 ezer tonna, amely körülbelül 25 százalékát teszi ki az országos termelésnek. Magyarországon 20 ezer család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >A legszebb és legfrissebb fenyőfák idén is a termelői vásárokon kaphatók
Az idén is szebbnél szebb fenyőfák közül válogathatnak a vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >