Agrármarketing Centrum: várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézkampány
Várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézfogyasztást ösztönző kampány, amelynek üzenete ezer feletti oktatási és nevelési intézményben több mint 160 ezer gyermekhez jutott el – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC) szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint az október 15. és december 9. közötti őszi kampányban az agrártárca, az AMC, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást.
A november 17-én, Tatán megnyitott „Mézes reggeli” programhoz országszerte rekordszámú, 1011 óvoda és iskola csatlakozott. Az akció során minden eddiginél több, mintegy 165 ezer gyermek kapott mézes kenyeret, ajándék tasakos mézet és kifestő füzetet a helyi méhészektől ismeretterjesztő foglalkozás keretében.
A két hétig tartó országos rádiókampány során 3 országos és 2 vidéki rádiócsatornán, összesen 161 alkalommal sugározták a szpotokat, így több mint 2,3 millió ember találkozott legalább egyszer a hirdetéssel.
December 7-én a méhészek védőszentje, Szent Ambrus napján, országosan 10 mézlovagrend tagjai keresték fel 15 idősek otthona és gyermekotthon lakóit, hogy mézet ajándékozzanak a rászorulóknak. Az AMC a Palóctáj Mézlovagrenddel együttműködve 180 kilogramm, egy évre elegendő mézet vitt a szécsényi Ferences Betánia Idősek Otthona lakóinak és a Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda Méhecske csoportjának – tették hozzá.
Kitértek arra is, a kampány azt a célt szolgálta, hogy a mézfogyasztás a jövőben stabil növekedést mutasson, jelenleg a belföldi fogyasztás évente mintegy 7-8 ezer tonna, amely körülbelül 25 százalékát teszi ki az országos termelésnek. Magyarországon 20 ezer család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MÁK: hamarosan megkapják a gazdálkodók az egységes kérelemhez kapcsolódó egyeztető leveleket
Hamarosan megkapják a gazdálkodók az egységes kérelemhez kapcsolódó egyeztető leveleket,…
Tovább olvasom >Ismét meghirdeti a nagyvállalati-startup programját a NAK
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hetedik alkalommal hirdeti meg a…
Tovább olvasom >Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >