Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az Agrármarketing Centrum (AMC) exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program szervezésében a múlt héten rendezett üzleti fórumokon – közölte az AMC hétfőn az MTI-vel.
A helyi nagykövetségekkel közösen szervezett, március 17. és 20. között zajló üzletember találkozókon a magyar élelmiszergyártók a két balkáni ország piacára való belépés lehetőségeiről, a jogi, adózási szabályokról, a helyi élelmiszergazdaság jellegzetességeiről kaptak tájékoztatást és helyi beszerzőkkel folytattak tárgyalásokat.
A kétnapos podgoricai fórumon a magyar vállalatok többek között kekszeket, mézeket, sajtokat és tejtermékeket, pékárukat, Magyarországon gyártott gineket, mentes termékeket és tojáspótló készítményeket ajánlottak az érdeklődő beszerzők figyelmébe.
A tiranai üzletember találkozón szintén tizenegy hazai cég kínálta termékeit mintegy ötven albán beszerzőnek, többek között egészségtudatos termékeket, liszt- és magkeverékeket, kekszeket, aszalványokat, Magyarországon gyártott gint és vodkát – írták.
A fórumon résztvevő magyar cégeket a két országba akkreditált magyar nagykövet köszöntötte. Az üzleti fórumok előtt Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese és Ondré Péter ügyvezető is felszólalt.
A szervezet 2024 őszén Bukarestben, Belgrádban, Szófiában és Szkopjéban tartott hasonló üzleti fórumokat.
A közleményben hangsúlyozták, hogy a Balkán-félsziget egyre fontosabb szerepet tölt be az európai élelmiszer-kereskedelemben. A régió nem véletlenül került a magyar élelmiszeripari cégek fókuszába: a balkáni országokban komoly üzleti potenciál rejlik és a helyi beszerzők nyitottak a magyar termékekre – emelték ki.
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a magyar dinnye: nőtt a termőterület, erősödik az export
Bár a boltok polcain már megjelentek az idei nyár első…
Tovább olvasom >Drágult a tej, csökkent a túró: átalakulóban a hazai tejtermékpiac
A hazai tejtermékek ára 2025 első felében jelentős éves drágulást…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Provident: magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből
A magyarok egyre nagyobb részének kihívás kijönni a jövedelméből, a…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t? A GKI…
Tovább olvasom >