Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 24. 09:14

Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az Agrármarketing Centrum (AMC) exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program szervezésében a múlt héten rendezett üzleti fórumokon – közölte az AMC hétfőn az MTI-vel.

A helyi nagykövetségekkel közösen szervezett, március 17. és 20. között zajló üzletember találkozókon a magyar élelmiszergyártók a két balkáni ország piacára való belépés lehetőségeiről, a jogi, adózási szabályokról, a helyi élelmiszergazdaság jellegzetességeiről kaptak tájékoztatást és helyi beszerzőkkel folytattak tárgyalásokat.

A kétnapos podgoricai fórumon a magyar vállalatok többek között kekszeket, mézeket, sajtokat és tejtermékeket, pékárukat, Magyarországon gyártott gineket, mentes termékeket és tojáspótló készítményeket ajánlottak az érdeklődő beszerzők figyelmébe.

A tiranai üzletember találkozón szintén tizenegy hazai cég kínálta termékeit mintegy ötven albán beszerzőnek, többek között egészségtudatos termékeket, liszt- és magkeverékeket, kekszeket, aszalványokat, Magyarországon gyártott gint és vodkát – írták.

A fórumon résztvevő magyar cégeket a két országba akkreditált magyar nagykövet köszöntötte. Az üzleti fórumok előtt Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese és Ondré Péter ügyvezető is felszólalt.

A szervezet 2024 őszén Bukarestben, Belgrádban, Szófiában és Szkopjéban tartott hasonló üzleti fórumokat.

A közleményben hangsúlyozták, hogy a Balkán-félsziget egyre fontosabb szerepet tölt be az európai élelmiszer-kereskedelemben. A régió nem véletlenül került a magyar élelmiszeripari cégek fókuszába: a balkáni országokban komoly üzleti potenciál rejlik és a helyi beszerzők nyitottak a magyar termékekre – emelték ki.

Kapcsolódó cikkeink