Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az Agrármarketing Centrum (AMC) exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program szervezésében a múlt héten rendezett üzleti fórumokon – közölte az AMC hétfőn az MTI-vel.
A helyi nagykövetségekkel közösen szervezett, március 17. és 20. között zajló üzletember találkozókon a magyar élelmiszergyártók a két balkáni ország piacára való belépés lehetőségeiről, a jogi, adózási szabályokról, a helyi élelmiszergazdaság jellegzetességeiről kaptak tájékoztatást és helyi beszerzőkkel folytattak tárgyalásokat.
A kétnapos podgoricai fórumon a magyar vállalatok többek között kekszeket, mézeket, sajtokat és tejtermékeket, pékárukat, Magyarországon gyártott gineket, mentes termékeket és tojáspótló készítményeket ajánlottak az érdeklődő beszerzők figyelmébe.
A tiranai üzletember találkozón szintén tizenegy hazai cég kínálta termékeit mintegy ötven albán beszerzőnek, többek között egészségtudatos termékeket, liszt- és magkeverékeket, kekszeket, aszalványokat, Magyarországon gyártott gint és vodkát – írták.
A fórumon résztvevő magyar cégeket a két országba akkreditált magyar nagykövet köszöntötte. Az üzleti fórumok előtt Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese és Ondré Péter ügyvezető is felszólalt.
A szervezet 2024 őszén Bukarestben, Belgrádban, Szófiában és Szkopjéban tartott hasonló üzleti fórumokat.
A közleményben hangsúlyozták, hogy a Balkán-félsziget egyre fontosabb szerepet tölt be az európai élelmiszer-kereskedelemben. A régió nem véletlenül került a magyar élelmiszeripari cégek fókuszába: a balkáni országokban komoly üzleti potenciál rejlik és a helyi beszerzők nyitottak a magyar termékekre – emelték ki.
Kapcsolódó cikkeink
AM-államtitkár: a kertészeti pályázatok segítik a magyar dinnyetermesztés fennmaradását
A magyar dinnyetermesztés fennmaradását segítik a vidékfejlesztési keretből finanszírozott kertészeti…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >KSH: júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Júniusban 978 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Szallas.hu: jelentősen nőtt az augusztus 20-ára és az ünnepet követő napokra szóló foglalások száma
Az augusztus 20-i érkezésre szóló szállásfoglalások száma 58 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >