Agrármarketing Centrum: magyar élelmiszergyártók mutatták be termékeiket Albániában és Montenegróban
Tizenegy magyar élelmiszergyártócég mutatta be termékeit Montenegróban és Albániában az Agrármarketing Centrum (AMC) exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program szervezésében a múlt héten rendezett üzleti fórumokon – közölte az AMC hétfőn az MTI-vel.
A helyi nagykövetségekkel közösen szervezett, március 17. és 20. között zajló üzletember találkozókon a magyar élelmiszergyártók a két balkáni ország piacára való belépés lehetőségeiről, a jogi, adózási szabályokról, a helyi élelmiszergazdaság jellegzetességeiről kaptak tájékoztatást és helyi beszerzőkkel folytattak tárgyalásokat.
A kétnapos podgoricai fórumon a magyar vállalatok többek között kekszeket, mézeket, sajtokat és tejtermékeket, pékárukat, Magyarországon gyártott gineket, mentes termékeket és tojáspótló készítményeket ajánlottak az érdeklődő beszerzők figyelmébe.
A tiranai üzletember találkozón szintén tizenegy hazai cég kínálta termékeit mintegy ötven albán beszerzőnek, többek között egészségtudatos termékeket, liszt- és magkeverékeket, kekszeket, aszalványokat, Magyarországon gyártott gint és vodkát – írták.
A fórumon résztvevő magyar cégeket a két országba akkreditált magyar nagykövet köszöntötte. Az üzleti fórumok előtt Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese és Ondré Péter ügyvezető is felszólalt.
A szervezet 2024 őszén Bukarestben, Belgrádban, Szófiában és Szkopjéban tartott hasonló üzleti fórumokat.
A közleményben hangsúlyozták, hogy a Balkán-félsziget egyre fontosabb szerepet tölt be az európai élelmiszer-kereskedelemben. A régió nem véletlenül került a magyar élelmiszeripari cégek fókuszába: a balkáni országokban komoly üzleti potenciál rejlik és a helyi beszerzők nyitottak a magyar termékekre – emelték ki.
Kapcsolódó cikkeink
„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >Magyar ételkülönlegességeket is lehet kapni a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon
Idén is megnyílt Szingapúrban a Food and Hotel Asia (FHA)…
Tovább olvasom >Újra reflektorfényben a nyúlhús: lendületben a hazai fogyasztás, de továbbra is az export a húzóerő
A kétezres évektől kezdve alapjaiban alakult át a hazai nyúltenyésztés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >