Agrármarketing Centrum: befejeződött a „Fejlődő vidék” kampány
Befejeződött a „Fejlődő vidék” kampány, amely különféle kommunikációs csatornákon keresztül tette ismertebbé a magyar vidék átalakulásának folyamatát, a közösségeket megerősítő beruházásokat és a jövőbe mutató fejlesztéseket – tájékoztatta a 82. OMÉK-on pénteken tartott programzárásról az Agrármarketing Centrum (AMC) az MTI-t közleményben.
A 2014–2022 között megvalósított Vidékfejlesztési Program (VP) eredményeit ismertető kampány több millió emberhez juttatott el információkat többféle médiafelületen a magyar vidék megújulásának folyamatáról. Az egységes vizuális és tartalmi arculatú online kampány június 18. és szeptember 21. között jelentkezett a közösségi média platformokon.
Az AMC közleményében összefoglalja: a Vidékfejlesztési Program a Közös Agrárpolitika (KAP) második pilléreként, az Európai Unió és Magyarország kormányának társfinanszírozásában valósult meg
A programban több mint 2942 milliárd forint uniós és magyar forrás állt rendelkezésre, amelyből közel 400 ezer pályázat részesült támogatásban. A források legnagyobb része beruházásokra (63 százalék) és területalapú támogatásokra (33 százalék) irányult, míg a fennmaradó 4 százalék a vidéki térségek egyéb fejlesztését szolgálta. A Vidékfejlesztési Program eredményeként modern üvegházak és gyümölcsösök jöttek létre, megújultak helyi piacok, több mint 1000 kilométer külterületi út épült vagy korszerűsödött, és elindult a precíziós gazdálkodás térnyerése, amely hozzájárul a fenntarthatósághoz és a versenyképességhez is – ismertették. A közleményben idézik Viski Józsefet, az Agrárminisztérium agrár- és vidékfejlesztési támogatásokért felelős államtitkárát, aki rámutatott: a Vidékfejlesztési Program nem csupán egy támogatási rendszer volt, hanem jövőbe mutató beruházások összessége, amelyek alapvetően járultak hozzá a magyar vidék élhetőségéhez és fejlődéséhez. Hangsúlyozta, hogy a kormány az ágazat stratégiai jelentőségére figyelemmel már mind a 2021-2022 átmeneti évekre, mind a jelenleg futó 2023-2027 uniós költségvetési ciklusra az adható legmagasabb, 80 százalékos arányban biztosítja az uniós agrártámogatások társfinanszírozását, ami által a rendszerváltás óta eltelt időszak legnagyobb mezőgazdasági és élelmiszeripari fejlesztési programja valósulhat meg.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: nyúlhúsfogyasztást népszerűsító kampány indult
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Szlovák agrárminiszter: az Európai Bizottság javaslatai a szlovák mezőgazdaság felszámolásával fenyegetnek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Csaknem duplájára nőtt az állattenyésztés a nemzeti kormányzás óta
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja: Rubint Réka: „Engem egyetlen dolog fáraszt: a pihenés…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: új csillagok és visszatérő húzónevek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Árrésstop borzolja a kedélyeket a drogériapiacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >