Agrárközgazdasági Intézet: 9,844 milliárd euróra nőtt a mezőgazdasági termékek kivitele az első háromnegyed évben
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kivitelének értéke 9,844 milliárd euróra, behozatala 6,878 milliárd euróra nőtt 2022 első háromnegyedévében az első félévi 6,519 milliárd eurónyi export, valamint 4,383 milliárd eurónyi importról – olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) összesítésében.

(Fotó: Pixabay)
Az AKI összefoglalója szerint az agrár-külkereskedelem aktívuma 2,966 milliárd euró volt, 162,7 millió euróval több, mint 2021 első három negyedévében. A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportértéke 25,4 százalékkal, importértéke 36,3 százalékkal nőtt 2022 első kilenc hónapjában, az egyenleg 5,8 százalékkal volt több a 2021 első háromnegyed évi értéknél, az exportvolumen 10,6 százalékkal mérséklődött, az import volumene 38,6 százalékkal bővült – közölték. A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek részesedése a teljes nemzetgazdasági exportértékből az első háromnegyed évében 9,3 százalék, az importértékből 6,2 százalék volt – tették hozzá.
A felmérésből kiderül, hogy csaknem az összes termékcsoport kiviteli értéke nőtt
Különösen a gabonaféléké és csak 2 árucsoport exportértéke csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb csökkenés a növényi termékeknél volt, főleg az egyéb élő növény, dugvány, oltvány, gombacsíra exportértékének esése miatt – ismertették. Az importcsökkenés csak a dohánytermékeknél volt, elsősorban a fogyasztási dohány importértékének visszaesése miatt – tették hozzá.
A magyar agrárkivitel 95,4 százaléka európai országokba irányult. A legfontosabb export- és importpartnerek jórészt ugyanazok, Németország mindkét rangsorban az első – közölte az AKI.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
AM: újabb pályázattal segíti az agrártárca az állatbetegségek megelőzését
A ragadós száj- és körömfájás vírus megjelenése nyomán új pályázati…
Tovább olvasom >Információs platformot készít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) digitális megoldásokat és precíziós szolgáltatásokat…
Tovább olvasom >Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >