Agrárkamara: Magyarország az egyik legjelentősebb vadhúsexportőr Európában
Magyarország az egyik legjelentősebb vadhúsexportőr Európában – derül ki a vadhús belföldi piacát és fogyasztását bemutató kiadványból, amelyet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) tett közzé.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/07/deer-gdc88c657d_1280.jpg)
A koronavírus megviselte a piacot
Az évente 3800 tonna Magyarországon feldolgozott termék majdnem 90 százaléka külföldre, főképp Németországba és Olaszországba kerül – indokolták a kiadvány elkészítését, amelyet a közlemény európai szinten is egyedülálló összeállításként említ.
Magyarországon 46 vállalkozás foglalkozik vadhússal, amely értékes és különleges táplálék, ennek ellenére a fogyasztás fejenként mindössze 0,1 kilogramm, és 10 éve is csak a kétszerese volt – írta a NAK. Belföldön az idegenforgalom és a vendéglátás (HORECA) a legnagyobb felvevő, 60 százalékkal részesül a Magyarországon maradó mennyiségből. A koronavírus megviselte a piacot, de a fogyasztás tavalyelőtt már elérte a járvány előtti szintet – tették hozzá.
A NAK honlapján olvasható kiadványból kiderül az is, hogy belföldön a vadászatra jogosultak a lőtt vad majdnem 80 százalékát adják el kereskedőknek és vadfeldolgozóknak, a vadhús összetétele pedig kedvezőbb, mint a tenyésztett háziállatoké.
Magyarország az egyik legjelentősebb vadhúsexportőr Európában, mennyiség alapján az uniós piacon Lengyelországot, Németországot és Spanyolországot követve a negyedik – olvasható az online kiadványban.
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített a FruitVeB és a NAK
Az elmúlt 10 év eredményeit összefoglaló zöldség-gyümölcs ágazati bulletint készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >