Agrárkamara: korábban érkeznek a magyar primőr zöldségek az üzletekbe
Április elejétől országszerte megvásárolhatók lesznek az üzletekben és a piacokon a magyar primőr zöldségek – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a NAK tapasztalatai alapján a korábbi, például a másfél évtizeddel ezelőtti május közepi forgalomba kerüléshez képest már jóval hamarabb el tudják látni a magyar gazdálkodók a piacot friss, minőségi hazai zöldségekkel.
A zöldségek korábbi érésében jelentős szerepe van az elmúlt évek fejlesztéseinek. A legnagyobb változás az üvegházi paradicsomtermelésben következett be, ahol a magyar termelők is a legmodernebb technológiákkal és fajtákkal dolgoznak. Míg tizenöt éve szinte kizárólag a hagyományos kerek paradicsomokat termelték, ma már a modern üvegházakban a fürtös fajták adják a termelés meghatározó részét. Dinamikusan növekszik a kisebb és ízletesebb paradicsomok termelése is.
Az éves friss étkezési paradicsomtermelés mára megközelíti a 130 ezer tonnát, amelyet szinte teljes egészében magyar háztartások vásárolnak és fogyasztanak el.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2013-2015 között emelkedett a zöldségfélék termőterülete és a termés mennyisége: 2013-ban 75,6 ezer, 2014-ben közel 80 ezer, 2015-ben 84,5 ezer hektáron termesztettek zöldségféléket. Az adatok szerint zöldségből 2013-ban 1,44 millió, 2014-ben 1,51 millió, 2015-ben több mint 1,6 millió tonna volt az összes betakarított termés – tartalmazza a közlemény. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >