Agrárkamara: kisebb a búzatermés a tavalyinál, de belföldre lesz elég
A tavalyi rekordtermésnél az idén kevesebb, 5 millió tonna őszi búza került a magtárakba, de így is lesz elegendő a belföldi ellátásra, sőt még exportra is jut, mintegy 2,3 millió tonna – mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnökségi szóvivője az M1 aktuális csatorna reggeli hírfolyamában.
Süle Katalin közölte: a búza minősége térségenként változó volt, összességében azonban nagyon jónak mondható. Az ország nyugati részében volt olyan terület, ahol a búza 60-75 százaléka is malmi minőségű volt, de az alföldi régiókban a búza csak takarmányminőségű lett a szárazság miatt.
Beszélt arról is, kormányzati célkitűzés, hogy minél több étkezési minőségű búza teremjen Magyarországon, mert a magyar gabona nemcsak GMO-mentes, hanem uniós és világszinten is kiváló minőségű, ezért nagyon jól eladható. A takarmánybúza felhasználásához megfelelő állatlétszámra is szükség van, egyensúlyi arányt kell teremteni a két minőség között.
Süle Katalin szerint az idén a kukorica termésátlaga hektáronként 7 tonna lehet átlagosan, de pontos becslét csak később lehet adni, mert – mint mondta – „a betakarításig még a kukorica sokat kinn alszik a szántóföldön”. Jelezte azt is, hogy a jó terméshez, még csapadékra lenne szükség. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett
A kormány a szuverenitás egyik pilléreként tekint az agráriumra, ezért…
Tovább olvasom >Fókuszban a közvetlen termelői értékesítés erősítése
Napjainkban kiemelt kérdés életünk minden területén a fenntarthatóság. Gazdasági és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >