Dinamikusan fejlődik a grillpiac Magyarországon
Dinamikusan fejlődik a grillpiac Magyarországon, erre a trendre reagáltak a termelők is, hiszen a magyar piacon is megjelentek a grillezéshez használható félkész, késztermékek, mondta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke kedden, Budapesten, sajtótájékoztatón.
Hozzátette, míg korábban a szabadtéri főzés jellemzően szalonnasütésből és bográcsozásból állt, napjainkban már Magyarországon is divatba jött a grillszezon, ami jellemzően májustól augusztus-szeptemberig tart.
A grillezéshez használható termékek legnagyobb részét a grillhúsok (halak is) adják, de egyre jelentősebb a zöldségek és a grillsajtok hányada is. A grillezéshez használt húsok fogyasztására pozitívan hat az áfacsökkentés.
Győrffy Balázs kiemelte, a magyar termékek kiváló minőségűek, megfelelően ellenőrzöttek, a fogyasztó a magyar termék vásárlásakor a magyar élelmiszergazdaságot, termelői szektort segíti.
Csorbai Attila, a Baromfi Terméktanács elnök-igazgatója közölte, a belföldi forgalomban a grillezéshez használt előre ízesített baromfi termékek (csirke, pulyka) a teljes termékmennyiség 2-3 százalékát adják. Ez az arány áfacsökkentéssel és a jogszabályi környezet átalakításával akár duplájára is növelhető, mondta a terméktanács elnöke.
Csorbai Attila elmondta, a vásárlók a termékek közül grillezéshez jellemzően a baromfiak mellét és combját használhatják fel. A terméktanács elnök-igazgatója szerint a boltokban kapható előre ízesített baromfi grilltermékek 95 százaléka magyar termék.
Németh István, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) elnöke arra mutatott rá, hogy nyáron az éves halfogyasztás egyharmada fogy el, ez fejenként 2 kilogramm halat jelent. Magyarországon az éves halfogyasztás fejenként 6 kilogramm, míg az Európai Unió átlaga eléri a 23-24 kilót. A MA-HAL elnöke szerint az édesvízi halak közül a pontyot, a harcsát, az afrikai harcsát, a keszeget és a fogassüllőt érdemes grillezni. Arra is felhívta a figyelmet, hogy 2018. január 1-jétől már a halak áfakulcsa is 5 százalékra csökken.
Németh István azt javasolta, hogy a vásárlók elsősorban a Magyarországon előállított édesvízi halakat fogyasszák.
A rendezvényt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szervezte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Csemői kistermelői húsüzemet záratott be a Nébih
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai és dokumentációs hiányosság miatt felfüggesztette…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >