Aggódnak a kereskedők a konténeres árufuvarozás drágulása miatt
A nemzetközi kereskedelem kulcsfontosságú útvonalának számító Vörös-tengeri hajózási útvonal kiesése brutális áremelkedést okozott a tengeri szállítási díjakban. A folyamatosan növekvő megrendelői igények és a konténerhiány tovább rontja a helyzetet, miközben az árufuvarozók profitja jelentősen nő.
A szállítási válság okai és következményei
A jelenlegi konfliktus Izrael és a Hamász között, valamint a palesztinokat támogató jemeni húszi lázadók támadásai a Szuezi-csatorna környékén, jelentős kihatással vannak a globális szállítási útvonalakra. A biztonsági kockázatok miatt a hajózási társaságok a drágább és hosszabb dél-afrikai kerülőutat választják, ami azonnali költségnövekedést eredményez.
Konténerszállítási tarifák az egekben
A konténeres árufuvarozási index októberi 886 pontjáról drámai módon, 3044 pontra ugrott, ami több mint kétszeres növekedést jelent. Ez a szállítási krízis paradox módon ideális feltételeket teremtett a válságövezeteket elkerülő fuvarozók számára – mutat rá a vg.hu.
A nagy hajózási társaságok helyzete
A dán AP Moeller-Maersk csoport, amely a világ egyik vezető konténerszállítója, már másodszor emelte meg az éves profit-előrejelzését. A vállalat most 7 és 9 milliárd dollár közötti EBITDA-t vár, szemben a korábbi 4 és 6 milliárd dolláros előrejelzéssel. Ez a változás a kikötői kapacitások elégtelenségére és az ázsiai, mediterrán és közel-keleti régiókban tapasztalt csúcsforgalomra vezethető vissza.
Globális hatások és jövőbeli kilátások
A szállítási díjak további emelkedése várható, mivel a logisztikai társaságok a kikötői kapacitások hiánya és a fokozódó globális kereslet miatt nem tudnak lépést tartani. Ennek anyagi vonzatai végül a megrendelők és fogyasztók pénztárcáját terhelik. A jelenlegi helyzet komoly kihívásokat jelent a világkereskedelem számára, különösen a karácsonyi szezon közeledtével, amikor is a szállítási igények tovább növekednek.
Ez a válság emlékeztet a pandémia utáni szállítási zavarokra, bár a szakértők szerint a mostani helyzet nem fog olyan messzire elmenni. Azonban a kereskedők és fogyasztók számára fontos, hogy idejében készüljenek fel, és megfelelően szervezzék meg a szállításaikat az év végi tumultus elkerülése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >Bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >