Aggódnak a kereskedők a konténeres árufuvarozás drágulása miatt
A nemzetközi kereskedelem kulcsfontosságú útvonalának számító Vörös-tengeri hajózási útvonal kiesése brutális áremelkedést okozott a tengeri szállítási díjakban. A folyamatosan növekvő megrendelői igények és a konténerhiány tovább rontja a helyzetet, miközben az árufuvarozók profitja jelentősen nő.
A szállítási válság okai és következményei
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/06/Kepernyofoto-2024-06-04-20.49.40-300x175.png)
A kerülőút sokat rontott a helyzeten
A jelenlegi konfliktus Izrael és a Hamász között, valamint a palesztinokat támogató jemeni húszi lázadók támadásai a Szuezi-csatorna környékén, jelentős kihatással vannak a globális szállítási útvonalakra. A biztonsági kockázatok miatt a hajózási társaságok a drágább és hosszabb dél-afrikai kerülőutat választják, ami azonnali költségnövekedést eredményez.
Konténerszállítási tarifák az egekben
A konténeres árufuvarozási index októberi 886 pontjáról drámai módon, 3044 pontra ugrott, ami több mint kétszeres növekedést jelent. Ez a szállítási krízis paradox módon ideális feltételeket teremtett a válságövezeteket elkerülő fuvarozók számára – mutat rá a vg.hu.
A nagy hajózási társaságok helyzete
A dán AP Moeller-Maersk csoport, amely a világ egyik vezető konténerszállítója, már másodszor emelte meg az éves profit-előrejelzését. A vállalat most 7 és 9 milliárd dollár közötti EBITDA-t vár, szemben a korábbi 4 és 6 milliárd dolláros előrejelzéssel. Ez a változás a kikötői kapacitások elégtelenségére és az ázsiai, mediterrán és közel-keleti régiókban tapasztalt csúcsforgalomra vezethető vissza.
Globális hatások és jövőbeli kilátások
A szállítási díjak további emelkedése várható, mivel a logisztikai társaságok a kikötői kapacitások hiánya és a fokozódó globális kereslet miatt nem tudnak lépést tartani. Ennek anyagi vonzatai végül a megrendelők és fogyasztók pénztárcáját terhelik. A jelenlegi helyzet komoly kihívásokat jelent a világkereskedelem számára, különösen a karácsonyi szezon közeledtével, amikor is a szállítási igények tovább növekednek.
Ez a válság emlékeztet a pandémia utáni szállítási zavarokra, bár a szakértők szerint a mostani helyzet nem fog olyan messzire elmenni. Azonban a kereskedők és fogyasztók számára fontos, hogy idejében készüljenek fel, és megfelelően szervezzék meg a szállításaikat az év végi tumultus elkerülése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
NiT Hungary – Magyarország is csatlakozik az e-CMR egyezményhez
Budapest, 2024.07.10. Magyarország Kormánya hivatalosan is kinyilvánította szándékát az elektronikus…
Tovább olvasom >Az ország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana épül Budapest déli alpiacán
Hamarosan elkészül Magyarország legnagyobb spekulatív ipari ingatlana a HelloParks fejlesztésében.…
Tovább olvasom >A UPS egészségügyi üzletága négy piacán több mint 20 millió eurót fektet be az európai hőmérséklet-szabályozott flottája bővítésébe
A UPS Healthcare 20 millió eurós beruházással több mint 200…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >