Aggódnak a kereskedők a konténeres árufuvarozás drágulása miatt
A nemzetközi kereskedelem kulcsfontosságú útvonalának számító Vörös-tengeri hajózási útvonal kiesése brutális áremelkedést okozott a tengeri szállítási díjakban. A folyamatosan növekvő megrendelői igények és a konténerhiány tovább rontja a helyzetet, miközben az árufuvarozók profitja jelentősen nő.
A szállítási válság okai és következményei

A kerülőút sokat rontott a helyzeten
A jelenlegi konfliktus Izrael és a Hamász között, valamint a palesztinokat támogató jemeni húszi lázadók támadásai a Szuezi-csatorna környékén, jelentős kihatással vannak a globális szállítási útvonalakra. A biztonsági kockázatok miatt a hajózási társaságok a drágább és hosszabb dél-afrikai kerülőutat választják, ami azonnali költségnövekedést eredményez.
Konténerszállítási tarifák az egekben
A konténeres árufuvarozási index októberi 886 pontjáról drámai módon, 3044 pontra ugrott, ami több mint kétszeres növekedést jelent. Ez a szállítási krízis paradox módon ideális feltételeket teremtett a válságövezeteket elkerülő fuvarozók számára – mutat rá a vg.hu.
A nagy hajózási társaságok helyzete
A dán AP Moeller-Maersk csoport, amely a világ egyik vezető konténerszállítója, már másodszor emelte meg az éves profit-előrejelzését. A vállalat most 7 és 9 milliárd dollár közötti EBITDA-t vár, szemben a korábbi 4 és 6 milliárd dolláros előrejelzéssel. Ez a változás a kikötői kapacitások elégtelenségére és az ázsiai, mediterrán és közel-keleti régiókban tapasztalt csúcsforgalomra vezethető vissza.
Globális hatások és jövőbeli kilátások
A szállítási díjak további emelkedése várható, mivel a logisztikai társaságok a kikötői kapacitások hiánya és a fokozódó globális kereslet miatt nem tudnak lépést tartani. Ennek anyagi vonzatai végül a megrendelők és fogyasztók pénztárcáját terhelik. A jelenlegi helyzet komoly kihívásokat jelent a világkereskedelem számára, különösen a karácsonyi szezon közeledtével, amikor is a szállítási igények tovább növekednek.
Ez a válság emlékeztet a pandémia utáni szállítási zavarokra, bár a szakértők szerint a mostani helyzet nem fog olyan messzire elmenni. Azonban a kereskedők és fogyasztók számára fontos, hogy idejében készüljenek fel, és megfelelően szervezzék meg a szállításaikat az év végi tumultus elkerülése érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Waberer’s a Pannon-Busz-Rent Kft.-ben
A Waberer’s International Nyrt. megjelent a személyszállítási piacon, miután 51…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >