Aggódnak a borászok is az aszály és az infláció miatt
Az Agrárminisztérium szerint az alacsony szőlőtermésre vonatkozó becslések és a borvidékek jóváhagyására váró szőlőár előrejelzések a tavalyinál jelentősen magasabb szőlőárakat indokolnak. Az InfoRádió által megkérdezett borász szerint a palackos borok és a szőlő ára is emelkedni fog.
Aszályos termésre számítanak a Pannon Bormíves Céhnél – kezdte Jásdi István borász, a borászközösség elnöke. Becsléseik szerint mintegy 30 százalékkal lesz kevesebb a szőlőtermés, a minőséget illetően azonban még bizakodóak. „Jól jött volna még egy eső, de tavaly is aggódtunk, ám végül egészen kitűnő minőség lett a 2021-es évjárat” – jegyezte meg.
A napsütésre nem lehet panasz, így vélhetően a cukorfok rendben lesz, értett egyet a szakember, a szőlőszemek tartalmával viszont gond lehet.
„A probléma az, hogy nem mustfokot és savat adunk el, hanem innivalót, és pontosan abból van kevés”
– ismételte meg Jásdi István, aki azért nem gondolná, hogy tragikus a helyzet. Mint mondta, a jól beállt szőlők, tehát amiket nem mostanában telepítettek, stabilan teremnek. Bár vannak szárazságtűrőbb fajták, magyarázata szerint inkább a termőterületek vízmegtartó képessége az, ami inkább számít. A Pannon Bormíves Céhnél egyébként a jövő hét közepétől tervezik a szüretet, kezdve az illatos fajtákkal.
Arra a kérdésre, hogy számítanak-e áremelkedésre, Jásdi István emlékeztetett, a borászok valamennyi költsége emelkedett – kezdve a dugó árán át a palackozásig, mindennek, amit euróba fizetnek, de nem elhanyagolhatók a növekvő bérigények, nem említve a dráguló üzemanyagokat – így aztán igen, számítani kell néminemű drágulásra a palackozott borok esetében is.
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >