Adót vet ki az üdítőitalokra Philadelphia
Adót vet ki az üdítőitalokra Philadelphia az elhízás elleni harc jegyében, nem törődve az üdítőipar heves tiltakozásával.
Philadelphia az első amerikai nagyváros, amely megszavazta az új adófajtát. Az intézkedés januárban lép érvénybe és a következő évben várhatóan 90 millió dollár (25 milliárd forint) bevételt fog generálni.
A változtatás értelmében a forgalmazóknak literenként nagyjából 35 pennyt kell majd fizetniük a cukros, vagy mesterséges édesítőszereket tartalmazó üdítőitalok után. Eldönthetik, hogy ezt a pénzt maguk állják, vagy ráterhelik a fogyasztókra.
Az üdítőitaladó bevezetésére tett javaslatok sorra elbuktak több mint 30 amerikai államban, Philadelphián kívül csupán a kaliforniai Berkeleyben szavaztak meg hasonló intézkedést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Apenta 0% cukor, 0% édesítőszer
Az Apenta új, enyhén szénsavas itala természetes ásványvízzel készül 2…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >PepsiCo: hosszú távú növekedési célok és egészségtudatos portfólió
Továbbra is elkötelezett a PepsiCo a hosszú távú, 4-6%-os organikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >