Adót vet ki az üdítőitalokra Philadelphia
Adót vet ki az üdítőitalokra Philadelphia az elhízás elleni harc jegyében, nem törődve az üdítőipar heves tiltakozásával.
Philadelphia az első amerikai nagyváros, amely megszavazta az új adófajtát. Az intézkedés januárban lép érvénybe és a következő évben várhatóan 90 millió dollár (25 milliárd forint) bevételt fog generálni.
A változtatás értelmében a forgalmazóknak literenként nagyjából 35 pennyt kell majd fizetniük a cukros, vagy mesterséges édesítőszereket tartalmazó üdítőitalok után. Eldönthetik, hogy ezt a pénzt maguk állják, vagy ráterhelik a fogyasztókra.
Az üdítőitaladó bevezetésére tett javaslatok sorra elbuktak több mint 30 amerikai államban, Philadelphián kívül csupán a kaliforniai Berkeleyben szavaztak meg hasonló intézkedést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Német városok tucatjai terveznek adót kivetni az egyszer használatos csomagolásokra
Egyre több német város fontolgatja, hogy adót vezet be az…
Tovább olvasom >Nyomás alatt a PepsiCo: csökkenő profitvárakozások, szigorodó szabályozás, visszaeső kereslet
A PepsiCo csökkentette idei profitkilátásait, miután a vállalat szerint az…
Tovább olvasom >Apenta 0% cukor, 0% édesítőszer
Az Apenta új, enyhén szénsavas itala természetes ásványvízzel készül 2…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >