Adót vet ki az üdítőitalokra Philadelphia
Adót vet ki az üdítőitalokra Philadelphia az elhízás elleni harc jegyében, nem törődve az üdítőipar heves tiltakozásával.
Philadelphia az első amerikai nagyváros, amely megszavazta az új adófajtát. Az intézkedés januárban lép érvénybe és a következő évben várhatóan 90 millió dollár (25 milliárd forint) bevételt fog generálni.
A változtatás értelmében a forgalmazóknak literenként nagyjából 35 pennyt kell majd fizetniük a cukros, vagy mesterséges édesítőszereket tartalmazó üdítőitalok után. Eldönthetik, hogy ezt a pénzt maguk állják, vagy ráterhelik a fogyasztókra.
Az üdítőitaladó bevezetésére tett javaslatok sorra elbuktak több mint 30 amerikai államban, Philadelphián kívül csupán a kaliforniai Berkeleyben szavaztak meg hasonló intézkedést. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti üdítőital-portfolióját a Kofola ČeskoSlovensko
A cseh Kofola ČeskoSlovensko új gyümölcslevekkel és jegesteákkal bővítette portfólióját.…
Tovább olvasom >Apenta+ enyhén szénsavas üdítőital vitaminnal
Az Apenta+ termékcsalád három új, 750 ml-es, enyhén szénsavas, vitaminos…
Tovább olvasom >Jó hír a kötelező vendéglátóhelyi italkínálatról
Megjelent a Magyar Közlönyben egy alkotmánybírósági határozat a kereskedelmi törvényben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >