Adóssága jelenti a legnagyobb gondot minden negyedik magyar fogyasztó számára, egy globális online felmérés szerint
Egyre több embernek jelent az adósság súlyos problémát Magyarországon. A megkérdezett magyar fogyasztók 26 százalékának legnagyobb gondja az adósság, ha a következő hat hónapra tekint. Ez a legnagyobb arány a világ ötvenhat országa közül egy májusi online felmérés szerint, amit a Nielsen végzett, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat. A magyarok után következő írek és kolumbiaiak 16-16 százaléka számára legnagyobb gond a hitel.
Ötvenhat ország válaszadóinak átlag 6 százaléka említette az adósságot, mint legnagyobb gondját a közeljövőben. Európában 9 százalék az átlagos mutató.
„Mi okozza önnek a legnagyobb gondot a következő hat hónap során?”- Ezt a kérdést tették fel a Nielsen kutatói ötvenhat ország internethasználóinak. Hazánkban az adósság után a munkahely biztonságát és a gazdaság helyzetét nevezte meg a válaszadók 14-14 százaléka. Ezután következik a háztartási energia árának növekedése 10 százalékkal, a gyerekek taníttatása és boldogulása 8 százalékkal, majd egyaránt 5 százalékkal az élelmiszerárak növekedése, egészség, valamint munka és magánélet egyensúlya. Az üzemanyag drágulását 2 százalék említette.
Változott a magyar fogyasztók véleménye, mivel idén az első negyedévi felmérés során még a munkahelyek biztonságát és a gazdaság helyzetét említette országunkban a legtöbb megkérdezett, 19-19 százalékkal, míg az adósságot 15 százalék.
Huszonnyolc európai ország válaszadói közül legtöbben, átlag 15 százalék a munkahelyek biztonsága miatt aggódik leginkább. Utána a gazdasági helyzet következik 13, a háztartási energia növekvő ára 10, az egészség továbbá az adósság 9-9, majd a gyerekek taníttatása és boldogulása 7 százalékkal.
Európában a munkahely biztonsága jelenti a legnagyobb gondot a spanyolok és görögök 32-32, valamint az olaszok 26 százaléka számára. A gazdasági helyzetet fő problémájának a spanyolok 27, görögök 24 százaléka nevezte meg, majd a hollandok és írek 19-19, svédek, észtek és britek 18-18 százaléka. Ennél a válasznál az olaszok mutatója 13 százalék.
(Forrás: Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >