Adományt szállít Magyarország első, szériában gyártott elektromos teherautója
Jószolgálati küldetéssel debütál Magyarország első, sorozatban gyártott, elektromos meghajtású teherautója: a WSZL által üzemeltetett Volvo FL Electric az Unilever és a Tesco közös, összesen 5 millió forint értékű adományát juttatja el az Ökumenikus Segélyszervezet számára.
Öt tonna, vagyis összesen 15 raklapnyi tisztítószert és higiéniai papírterméket adományozott több mint 5 millió forint értékben az Unilever Magyarország Kft. és a Tesco-Global Áruházak Zrt. az Ökumenikus Segélyszervezet javára. Az adományt Magyarország első, sorozatban gyártott, elektromos meghajtású teherautójával, a Waberer’s-csoporthoz tartozó WSZL által üzemeltetett Volvo FL Electrickel szállítják ki.
A kéttengelyes, nappali fülkével, zárt dobozos felépítménnyel és emelőhátfallal ellátott Volvo FL Electric saját tömege 9 tonna és 7,5 tonna rakomány szállítására képes. Meghajtását egy 200 kW teljesítményű és 425 Nm nyomatékú villanymotor szolgáltatja, amely egy kétfokozatú sebességváltót használ a motor teljesítményének leghatékonyabb felhasználása érdekében. A jármű így teljes terheléssel akár 220-240 kilométeres hatótávot képes lokális károsanyag-kibocsátás nélkül teljesíteni. A teherautót négy darab, egyenként 66 kWh kapacitású akkumulátorral szerelték fel, feltöltése 150 kW-os egyenáramú (DC) töltőről 2 órát, 22 kW-os normál hálózati töltőről 11 órát vesz igénybe. A zökkenőmentes használatot segíti, hogy a fuvarcégek mindennapi életébe egy-egy hosszabb, napközbeni töltés is könnyen beiktatható, hiszen erre a sofőrök kötelező pihenőidője lehetőséget ad, de akár a rakodás ideje alatt is nyerhetők további pluszkilométerek. A teherautó a jövőben a WSZL üzemeltetésében szállít Unilever termékeket a Tesco áruházakba.
„Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarország első, sorozatban gyártott elektromos teherautójával juttathatunk el tisztítószer-adományt az Ökumenikus Segélyszervezet számára. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy 2039-re teljes ellátási láncunk nettó nulla károsanyag-kibocsátással rendelkezzen – a felhasznált anyagok beszerzésétől egészen a termékek értékesítési pontjáig. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy partnereinkkel folyamatosan együttműködve ilyen, jövőbe mutató innovációkat valósítsunk meg”
– mondta Alberto Di Leo, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezetője.
„A Tescónál nemrégiben jelentettük be, hogy 2035-re szeretnénk elérni, hogy saját működésünk zéró kibocsátással járjon, továbbá elköteleztük magunkat amellett is, hogy 2050-re termékeink és ellátási láncunk kibocsátását is nullára csökkentsük. Az elmúlt évek technológiai fejlesztéseinek köszönhetően minimumra tudtuk korlátozni a járműveink által megtett kilométerek számát, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Magyarországon 592.900 kilométernyi üres járatot iktattunk ki 2020-2021-ben, mérsékelve ezáltal a szállítmányozásból származó CO2-emissziót. A ma üzembe helyezett elektromos kamionnak köszönhetően egy újabb fontos lépést tettünk a környezetbarát fuvarozás megteremtéséért”
– fogalmazott Pálinkás Zsolt, a Tesco- Global Zrt. vezérigazgatója.
„A Waberer’s csoport maximálisan elkötelezett a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében, amelynek egyik meghatározó eszköze az alternatív hajtáslánccal ellátott járművek flottánkba történő implementálása. Az elektromobilitás jövője csak akkor lesz működőképes a teherfuvarozásban, ha az ellátási lánc szereplői és a gyártók összefognak. Éppen egy ilyen szoros együttműködésnek köszönhetően kezdhette meg munkáját Magyarország első elektromos teherautója”
– tette hozzá Erdélyi Barna, a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja.
„Mérföldkő a 2021-es év a Volvo és a Waberer’s cégcsoport üzleti életében, hiszen a cégcsoportnak és jogelődeinek több mint 50 éven át értékesítettünk kizárólag dízel meghajtású haszongépjárműveket. Ezzel szemben az idén először egy LNG-üzemű nyerges vontatót állítottunk számukra üzembe, most pedig egy elektromos teherautót is. Az előző 20-30%-kal, míg az utóbbi 100%-kal kevesebb lokális CO2-kibocsátása joggal nevezhető mérföldkőnek. Az első elektromos járművet minden bizonnyal továbbiak fogják követni a következő években, egyre nagyobb arányt kihasítva értékesítési darabszámainkból. Büszkék vagyunk a környezetünk érdekében megtett közös lépésekre”
– mondta Illés Dávid, a Volvo Hungária Kft. ügyvezető Igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >