Adományt szállít Magyarország első, szériában gyártott elektromos teherautója
Jószolgálati küldetéssel debütál Magyarország első, sorozatban gyártott, elektromos meghajtású teherautója: a WSZL által üzemeltetett Volvo FL Electric az Unilever és a Tesco közös, összesen 5 millió forint értékű adományát juttatja el az Ökumenikus Segélyszervezet számára.
Öt tonna, vagyis összesen 15 raklapnyi tisztítószert és higiéniai papírterméket adományozott több mint 5 millió forint értékben az Unilever Magyarország Kft. és a Tesco-Global Áruházak Zrt. az Ökumenikus Segélyszervezet javára. Az adományt Magyarország első, sorozatban gyártott, elektromos meghajtású teherautójával, a Waberer’s-csoporthoz tartozó WSZL által üzemeltetett Volvo FL Electrickel szállítják ki.
A kéttengelyes, nappali fülkével, zárt dobozos felépítménnyel és emelőhátfallal ellátott Volvo FL Electric saját tömege 9 tonna és 7,5 tonna rakomány szállítására képes. Meghajtását egy 200 kW teljesítményű és 425 Nm nyomatékú villanymotor szolgáltatja, amely egy kétfokozatú sebességváltót használ a motor teljesítményének leghatékonyabb felhasználása érdekében. A jármű így teljes terheléssel akár 220-240 kilométeres hatótávot képes lokális károsanyag-kibocsátás nélkül teljesíteni. A teherautót négy darab, egyenként 66 kWh kapacitású akkumulátorral szerelték fel, feltöltése 150 kW-os egyenáramú (DC) töltőről 2 órát, 22 kW-os normál hálózati töltőről 11 órát vesz igénybe. A zökkenőmentes használatot segíti, hogy a fuvarcégek mindennapi életébe egy-egy hosszabb, napközbeni töltés is könnyen beiktatható, hiszen erre a sofőrök kötelező pihenőidője lehetőséget ad, de akár a rakodás ideje alatt is nyerhetők további pluszkilométerek. A teherautó a jövőben a WSZL üzemeltetésében szállít Unilever termékeket a Tesco áruházakba.
„Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarország első, sorozatban gyártott elektromos teherautójával juttathatunk el tisztítószer-adományt az Ökumenikus Segélyszervezet számára. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy 2039-re teljes ellátási láncunk nettó nulla károsanyag-kibocsátással rendelkezzen – a felhasznált anyagok beszerzésétől egészen a termékek értékesítési pontjáig. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy partnereinkkel folyamatosan együttműködve ilyen, jövőbe mutató innovációkat valósítsunk meg”
– mondta Alberto Di Leo, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezetője.
„A Tescónál nemrégiben jelentettük be, hogy 2035-re szeretnénk elérni, hogy saját működésünk zéró kibocsátással járjon, továbbá elköteleztük magunkat amellett is, hogy 2050-re termékeink és ellátási láncunk kibocsátását is nullára csökkentsük. Az elmúlt évek technológiai fejlesztéseinek köszönhetően minimumra tudtuk korlátozni a járműveink által megtett kilométerek számát, csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Magyarországon 592.900 kilométernyi üres járatot iktattunk ki 2020-2021-ben, mérsékelve ezáltal a szállítmányozásból származó CO2-emissziót. A ma üzembe helyezett elektromos kamionnak köszönhetően egy újabb fontos lépést tettünk a környezetbarát fuvarozás megteremtéséért”
– fogalmazott Pálinkás Zsolt, a Tesco- Global Zrt. vezérigazgatója.
„A Waberer’s csoport maximálisan elkötelezett a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében, amelynek egyik meghatározó eszköze az alternatív hajtáslánccal ellátott járművek flottánkba történő implementálása. Az elektromobilitás jövője csak akkor lesz működőképes a teherfuvarozásban, ha az ellátási lánc szereplői és a gyártók összefognak. Éppen egy ilyen szoros együttműködésnek köszönhetően kezdhette meg munkáját Magyarország első elektromos teherautója”
– tette hozzá Erdélyi Barna, a Waberer’s International Nyrt. igazgatósági tagja.
„Mérföldkő a 2021-es év a Volvo és a Waberer’s cégcsoport üzleti életében, hiszen a cégcsoportnak és jogelődeinek több mint 50 éven át értékesítettünk kizárólag dízel meghajtású haszongépjárműveket. Ezzel szemben az idén először egy LNG-üzemű nyerges vontatót állítottunk számukra üzembe, most pedig egy elektromos teherautót is. Az előző 20-30%-kal, míg az utóbbi 100%-kal kevesebb lokális CO2-kibocsátása joggal nevezhető mérföldkőnek. Az első elektromos járművet minden bizonnyal továbbiak fogják követni a következő években, egyre nagyobb arányt kihasítva értékesítési darabszámainkból. Büszkék vagyunk a környezetünk érdekében megtett közös lépésekre”
– mondta Illés Dávid, a Volvo Hungária Kft. ügyvezető Igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >