Adománybolt Szegeden
Cégektől és magánszemélyektől kapott ruhaneműket, játékokat és könyveket árusítanak a Szeged első, nyugat-európai és egyesült államokbeli mintára kialakított adományboltjában.
MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely
Magyarországról szinte teljesen hiányoznak a Nyugat-Európában már több helyen is jól működő adományboltok, annak ellenére, hogy ezek az üzletek sikerrel vállalnak fel egyszerre szociális és gazdasági funkciókat is – mondta Függ Zsolt Péter projektvezető, az uniós támogatással kialakított boltot bemutató szerdai sajtótájékoztatón.
A vásárlók viszonylag olcsón juthatnak hozzá használt, de jó minőségű cikkekhez az üzletben, másfelől vásárlásaikkal egyben jótékonykodnak is, ugyanis a bolt nyereségének egy részét olyan célokra fordítják, amelyeket a dolgozók és a vásárlók közösen határoznak meg. Az üzletben cégek és magánszemélyek adományait értékesítik, ennek érdekében hat gyűjtőkonténert helyeznek el a város forgalmasabb pontjain. A beérkező játékokat, könyveket, ruhákat válogatják, megtisztítják – ez utóbbi feladathoz egy speciális berendezést is vásároltak.
Nyugat-Európában az adományboltok jellemzően fizetett alkalmazottal, üzletvezetővel működnek, a többi feladatot önkéntesek látják el. Magyarországon ez a modell egyelőre nem életképes, a boltban hét alkalmazott dolgozik, közülük négyen munkaerő piaci szempontból hátrányos helyzetűek. A projektvezető reméli, hogy a városban tanuló középiskolások és egyetemisták önkéntesként heti néhány órában bekapcsolódnak majd a jövőben a munkába.
A bolt kialakítását és egyéves működtetését 45 millió forintos uniós támogatás teszi lehetővé, melyet a Dél-alföldi Régió Minőségi Adománybolt Szociális Szövetkezet nyert el. Függ Zsolt Péter bízik benne, hogy a támogatott időszakot követően az üzlet már önfenntartóvá válik, és nyereséget termel.
Az idén júliusban indult és 2012 szeptemberéig tartó projekt célja a tengerentúlon és Nyugat-Európában bevált koncepció magyarországi átültetése és meghonosítása. Ennek érdekében a bolt dolgozói folyamatos képzéseken vesznek részt, az üzletben pedig minden hónapban előadásokat szerveznek, ahol az érdeklődők megismerkedhetnek a szociális gazdasággal, és vállalkozási ismereteket is elsajátíthatnak – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >