Adobe: így használják a fogyasztók a generatív AI-t

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 17. 10:29

Az Adobe új tanulmánya azt vizsgálja, hogyan vásárolnak – és hogyan szeretnének vásárolni – a fogyasztók a generatív mesterséges intelligencia (AI) segítségével.

A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.

A tanulmány szerint (az Adobe Analytics adatai alapján) a megkérdezett amerikai fogyasztók több mint fele használt már generatív AI-t, és közel tízből hatan (58%) állítják, hogy ez javította az online vásárlási élményt. A válaszadók több mint fele (52%) állítja, hogy valószínűleg használna generatív AI-eszközöket például a ruhavásárlásban, 71% pedig úgy véli, hogy a terméket viselve róluk generatív AI által készített képek növelhetik önbizalmukat a vásárlás során. A válaszadók 66%-a szeretné, ha a márkák felhasználnák vásárlási előzményeiket vagy egyéb adataikat annak érdekében, hogy a vásárlási élményt jobban az igényeikhez igazítsák.

A felmérés szerint a válaszadók leginkább a generatív AI azon lehetőségei miatt lelkesednek, amelyek a fogyasztói igények alapján termékeket automatikusan szűrő weboldalak kialakítását (40%-a), egyedi termékek tervezését (37%), termékértékelések összefoglalását (37%), chatbot-alapú ügyfélszolgálatot (36%) és testreszabását végző virtuális személyes bevásárlók (31%) indítását teszik lehetővé.

A fogyasztókat rövid távon (elkövetkező 1–3 év) az izgatja, mi módon segíthet a generatív AI új készségek elsajátításában (43%), könnyítheti meg az ár-összehasonlítást és a vásárlást (36%), és javíthatja a vállalatok ügyfélszolgálatát (33%).

A megkérdezettek mintegy 77%-a szeretné, ha a márkákkal kapcsolatos élményeiket az igényeiknek megfelelően személyre szabnák. A megkérdezettek közel fele nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyek weboldalukon generatív AI-t használnak.

A válaszadók kétharmada (66%) szeretné, ha a márkák felhasználnák vásárlási előzményeiket vagy egyéb adataikat a vásárlási élmény relevanciájának növelésére. 58%-uk szerint a generatív AI már javította az online vásárlási élményt, és a többség optimista a jövővel kapcsolatban.

Az Adobe Analytics új adatai továbbá azt mutatják, hogy a generatív AI-eszközök által a kiskereskedelmi oldalakra irányuló online forgalom (304% YoY) jelentősen megugrott. //

Kapcsolódó cikkeink