Adobe: így használják a fogyasztók a generatív AI-t
Az Adobe új tanulmánya azt vizsgálja, hogyan vásárolnak – és hogyan szeretnének vásárolni – a fogyasztók a generatív mesterséges intelligencia (AI) segítségével.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A tanulmány szerint (az Adobe Analytics adatai alapján) a megkérdezett amerikai fogyasztók több mint fele használt már generatív AI-t, és közel tízből hatan (58%) állítják, hogy ez javította az online vásárlási élményt. A válaszadók több mint fele (52%) állítja, hogy valószínűleg használna generatív AI-eszközöket például a ruhavásárlásban, 71% pedig úgy véli, hogy a terméket viselve róluk generatív AI által készített képek növelhetik önbizalmukat a vásárlás során. A válaszadók 66%-a szeretné, ha a márkák felhasználnák vásárlási előzményeiket vagy egyéb adataikat annak érdekében, hogy a vásárlási élményt jobban az igényeikhez igazítsák.
A felmérés szerint a válaszadók leginkább a generatív AI azon lehetőségei miatt lelkesednek, amelyek a fogyasztói igények alapján termékeket automatikusan szűrő weboldalak kialakítását (40%-a), egyedi termékek tervezését (37%), termékértékelések összefoglalását (37%), chatbot-alapú ügyfélszolgálatot (36%) és testreszabását végző virtuális személyes bevásárlók (31%) indítását teszik lehetővé.
A fogyasztókat rövid távon (elkövetkező 1–3 év) az izgatja, mi módon segíthet a generatív AI új készségek elsajátításában (43%), könnyítheti meg az ár-összehasonlítást és a vásárlást (36%), és javíthatja a vállalatok ügyfélszolgálatát (33%).
A megkérdezettek mintegy 77%-a szeretné, ha a márkákkal kapcsolatos élményeiket az igényeiknek megfelelően személyre szabnák. A megkérdezettek közel fele nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyek weboldalukon generatív AI-t használnak.
A válaszadók kétharmada (66%) szeretné, ha a márkák felhasználnák vásárlási előzményeiket vagy egyéb adataikat a vásárlási élmény relevanciájának növelésére. 58%-uk szerint a generatív AI már javította az online vásárlási élményt, és a többség optimista a jövővel kapcsolatban.
Az Adobe Analytics új adatai továbbá azt mutatják, hogy a generatív AI-eszközök által a kiskereskedelmi oldalakra irányuló online forgalom (304% YoY) jelentősen megugrott. //
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Amazon: a mesterséges intelligencia miatt csökkenhet a vállalati dolgozók létszáma
Az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy belső üzenetben közölte, hogy a…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >