Adni Öröm! – közösséget épített a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR kezdeményezése
Elindult a 23. Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akció a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR szervezésében. Az idei kampányt egy egyedi animációs TV-szpot és egy motivációkutatás is gazdagítja, ami a vásárlóközönség önzetlen segítségnyújtásának okait vizsgálja.
„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR több mint két évtizede szervezi meg az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akcióját. A karácsony előtti, nagyszabású jótékonysági kezdeményezést olyan rendhagyó, figyelemfelkeltő eszközök kísérik, mint egy televíziós kampányfilm, valamint egy motivációkutatás, amely arra a kérdésre kereste a választ, hogy az emberek miért tartják fontosnak, hogy rászoruló társaikon adományozással segítsenek” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
„Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb akciója, melyben a karitatív szervezet minden egysége részt vesz. A gyűjtésre kijelölt üzletekben csaknem háromezer önkéntes kéri a vásárlókat arra, hogy aki teheti, ajándékozzon valamennyi tartós élelmiszert a rászoruló embereknek. Az elmúlt évben több tízezren tették ezt meg, az akció végére 284 tonna élelmiszer gyűlt össze, és ebből több mint 30 ezer ajándékcsomagot állítottak össze a Szeretetszolgálat munkatársai – mondta el Romhányi Tamás, a szervezet kommunikációs vezetője.
A 2019. december 12. és 17. között megszervezett karácsonyi gyűjtésben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csaknem háromezer önkéntese 172 SPAR és INTERSPAR áruházban fogadja a vásárlók adományait.
Az idei kampány alapgondolata az, hogy az Adni Öröm! akcióban adakozó emberek névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjaival valószínűleg sosem fognak találkozni. Ennek ellenére mégis úgy gondoskodnak róluk, mintha saját rokonaik lennének. Ezt a gondolatmenetet fejezi ki a „Lett egy másik családom” szlogen. Az Adni Öröm! 1997 óta tartó történetében ebben az évben kerül sor első ízben arra, hogy egy televíziós kampány kapcsolódik a kezdeményezéshez. A reklámfilm célja, hogy emocionális formában közelebb hozza az adományozókhoz azokat, akiknek élelmiszeradományaikkal segítenek. A vállalat és a jótékonysági szervezet az eddigi 23 évi partnersége során is több kreatív kampánnyal vitte sikerre az adományozó akciót, de az idei TV-szpot még magasabb szintre emeli az együttműködést: a populáris médiafelületeknek köszönhetően jóval több emberhez jut el a kampány fő üzenete, így pedig még több családnak és rászorulónak tudja igazi ünneppé varázsolni a karácsonyát a Magyar Máltai Szeretetszolgálat.
Az önzetlen segítségnyújtásra bátorító kisfilm mellett az áruházlánc idén egy átfogó kutatás keretében az adományozás motivációit vizsgálta és mutatja meg a nyilvánosság számára. A 2019. novemberben 1000 fős mintán végzett kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a 18-59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52% azok közé tartozik, akiket az érzelmeik hajtanak az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek. A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. Ezt főleg pénzzel teszik, de szívesen adományoznak ruhát, tartós élelmiszert, gyerekjátékot, tanszert és könyvet, vagyis olyan praktikus és hasznos tárgyakat, eszközöket, szükségleti cikkeket, amelyek a mindennapi élethez nélkülözhetetlenek. A felmérés megmutatta azt is, hogy az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozás, de erős befolyással hatnak a cselekvésre buzdító reklámkampányok is, és egyre nagyobb szerepet vállal a fontos ügyek felkarolásában a közösségi média is. Az adományozás formáját illetően a legnépszerűbb a személyes átadás és a kihelyezett perselyekbe történő adakozás, a harmadik helyen pedig a termékadományok üzletekben történő átadása áll.
A kutatás tehát egyértelműen igazolja, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR együttműködése kapcsán sikeresen került meghatározásra és tolmácsolásra a vásárlóknak az adományozás célja, illetve jól lett megválasztva a helyszín és az időpont is.
A kampányrajt hivatalos helyszínén, a SPAR Batthyány téri szupermarketében arra buzdítják a segítőkész vásárlókat, hogy az üzletben kihelyezett felületekre írják fel, mi vezeti őket az adományozásban. Az egyre szaporodó nyilatkozatok pedig jó példával szolgálhatnak a többi vevőnek is.
A csoportképen (balról jobbra): Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője, Heiszler Gabriella, a SPAR ügyvezető igazgatója, Kozma Imre atya, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alapító elnöke és Ördög Nóra, a SPAR háziasszonya az Adni Öröm! budapesti kampánynyitóján, 2019. december 12-én.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >