Addicionális szolgáltatásokat nyújt a CIB Faktor
A CIB Faktornál a korábbi időszakban elkezdett fejlesztések eredményeképpen a faktorált forgalom – a Magyar Faktoring Szövetség adatai alapján – 2009 első félévében 16 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának számadatait, míg ugyanezen időszakban a magyar faktoringpiac egésze 7 százalékkal csökkent. „Megítélésünk szerint reális lehetőség, hogy tovább erősítsük pozíciónkat a piac vezető szereplői között” – nyilatkozta lapunknak Gál Gaszton, a CIB Faktor vezérigazgatója. Mint elmondta, a cégek a korábbinál nehezebben jutnak a bankokban forgóeszközhitelekhez, ezáltal érezhetően nő a faktoring iránti igény. A hagyományos banki hitelek és a CIB Faktor termékei közötti kondíciós különbségek tovább csökkentek, így sok cég számára válik vonzóvá ez utóbbi, strukturáltabb finanszírozási forma, amely – azáltal, hogy minden más hitelnél magasabb arányban tudja finanszírozni a vevőköveteléseket – akár jelentős pluszforrást nyújthat a partnereiknek. Értékes pluszszolgáltatás az igénybe vevő szállítók számára, hogy a finanszírozás mellett a követelések nyilvántartása, biztosítása, beszedése is megoldott, ugyanis a CIB Faktor mindig is ezeket biztosítva kínálta faktoring-konstrukcióit.
Minden bizonnyal – a kedvező előjelek mellett is – a bankok korábbi kockázatvállalási szintje várhatóan csak hosszabb idő múlva fog visszaállni. Azok a szállítók azonban, amelyek piacképes termékekkel rendelkeznek és a vevőkörük fizetési képessége a válságban is megmaradt, jelenleg is számíthatnak faktoringforrásokra. Mindent összevetve a gazdasági válság hatására a kiszállítások, a faktorálható volumenek természetszerűleg csökkennek, ezzel egyidejűleg a vevők fizetési fegyelme romlik. Ebben a környezetben tehát kevesebb a faktorálható volumen, így a faktoringpiac egészének további szűkülése várható. A piacon belüli átrendeződés is tovább folytatódik, ez a banki hátterű faktorcégek térnyerésével és a magántulajdonú faktorcégek zsugorodásával, akár számuk csökkenésével is járhat.
A CIB Faktor gondos vevőelemzéssel, a korábbinál szigorúbb monitoringgal és – többek között – hitelbiztosítói védelem bevonásával igyekszik csökkenteni a vevők nemfizetéséből származó kockázatot.
A visszajelzések alapján úgy látják, hogy a CIB Faktor által kínált termékek már korábban is lefedték a megcélzott területek igényeit, ezért újabb termék kialakítását egyelőre nem tartják szükségesnek.
– Ez azonban nem jelenti azt, hogy a fejlesztésekkel leállnánk, ügyfeleink érdekeit szem előtt tartva erősítettük meglévő megoldásainknál a nyilvántartási, beszedési, biztosítási szolgáltatásokat. Ennek érdekében év elejétől a korábbinál hatékonyabb és „okosabb” operációs rendszert vezettünk be.
A legkeresettebb termékeik: a CIB Hiperfaktoring, a CIB Beszállítói Faktoring, a CIB Exportfaktoring, valamint a CIB Önkormányzati Faktoring.
A CIB Faktor szakképzett munkatársainak, gazdag termékpalettájának és hatékony operációs rendszerének köszönhetően rendelkezik azokkal a kapacitásokkal, amelyek révén tovább erősítheti pozícióját a piac vezető szereplői között. Ha a terveink valóra válnak, akkor az idén az elmúlt évi faktorált forgalomnál magasabb volument érhetünk el, egyben a következő évekre is növekedési lehetőségeket biztosítva a CIB Faktor számára – nyilatkozta a vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >