Add tovább a jót!

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 07. 11:18

Az elmúlt pár hét a kedvességről, az egymásra való odafigyelésről és a jócselekedetekről is szólt. Ezeknek a jó dolgoknak nem kellene véget érniük az ünnepekkel, hiszen egész évben létjogosultságuk van, mert élhetőbbé és derűsebbé teszik a mindennapokat. Tavalyi kampányával erre akarta felhívni a figyelmet a Coca-Cola is. A kedvességnek egyébként nem csak lelkileg van jó hatása, hanem fizikailag is, mert bizonyíthatóan boldogabb és hosszabb életű lehet az, aki önzetlenül és kedvesen viselkedik másokkal.

Coca-Cola2

Kedvesnek lenni jó, ezt hirdette múlt évben a Coca-Cola Add tovább a jót! kampánya. Olyan hétköznapi, ám kissé megszállott embereket kutattak fel, akik önzetlen apróságokkal teszik derűsebbé a környezetüket. Tavaly hét köztünk élő „hősnek” adtak teret, hogy a szélesebb közönség előtt is megmutathassák magukat. Volt, aki mókás elefántjelmezben járkálva vidította fel a járókelőket, két fiatal lány a boldogságot akarta dokumentálni és volt, aki egy bevásárlókocsit maga előtt tolva futott maratont hátrányos helyzetű gyermekekért. Akadt, aki boldogságüzeneteket osztogatott idegeneknek és olyan is, aki színes origami figurákat hagyott maga után, hogy örömet szerezzen vele másoknak vagy éppen sérült vadmadarakat mentett és gondozott saját otthonában. Sokan sokfélék vagyunk, így a kedvesség rengeteg módon nyilvánulhat meg.

„Az biztos, hogy kedvező élettani hatása valóban van, hiszen az általa kiváltott jó érzés a fájdalomcsillapításban is szerepet játszó endorfintermeléssel jár és beindítja a dopamin, az ún. “boldogsághormon” termelődését is. Akik kedvesek másokhoz, azoknak megnő az önbecsülése, egy-egy jócselekedetük után energikusabbnak érzik magukat, egy szóval a kedvességnek számos kedvező pszichológiai és fizikai következménye is van. Kedvesnek lenni választás kérdése, megtanulhatjuk, de magunkra erőszakolni nem érdemes, mert belső feszültséghez vezet, és pont a pozitív hatásai maradnak el” – mondja dr. Petke Zsolt, az Országos Pszichiátriai és Addiktológiai Intézet osztályvezető főorvosa.

Viszont – ahogy a Coca-Cola kampánya is hirdeti – lehet próbálkozni vele, mert egyáltalán nem kell nagy dolgokat véghezvinni, az apró, hétköznapi gesztusok épp annyira hatásosak lehetnek, mint a komoly önkéntes munka vagy a segítségnyújtás.

Az Add tovább a jót! kampány múlt év januárjában indult egy olyan reklámfilmmel, amely ipari kamerák felvételeivel mutatta be, hogy mennyi apró figyelmességnek örülhetnénk, amelyek mellett általában elmegyünk. A februári második szakasz reklámfilmje olyan megszállott hősöket – a szokatlan helyekre hintákat szerelő férfit, a nagyvárosi dzsungelbe igazi fákat és virágokat csempésző titkos kertészeket vagy egy bicikliző lányt, aki boldogan pacsizik bele a járókelők tenyerébe – vonultatott fel, amilyeneket később itthon is szerettek volna megtalálni és bemutatni a nyilvánosságnak. Végül egy szakmai zsűri segítségével a jelöltekből hét hazai hőst választottak, akiket ATL és PR aktivitással is támogatott a márka, hogy minél többen megismerhessék őket. A nyolcadik hőst a Coca-Cola saját munkatársai között találta meg Pocsai Csaba személyében, aki magánemberként most már 200 hátrányos helyzetű gyermeket támogat ruhával, élelemmel, édességgel vagy akár Mikulás-napi fellépéssel az e célból létrehozott közösségi oldalához csatlakozókkal együtt.

Az Add tovább a jót kampány! hőseiről készült kisfilm itt tekinthető meg:

http://youtu.be/y5fUQlPkr2A

Kapcsolódó cikkeink