Adattudományi módszerekkel és AI-val azonosít a Nestlé klímarezisztens kávécserjéket
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és a mesterséges intelligencia hogyan használható fel a kávétermesztést fenyegető éghajlatváltozás közepette minél klímarezisztensebb növények kiválogatásához és nemesítéséhez.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Bár világszerte több mint 120 kávéfajta létezik, a globális kávétermelésének mintegy 70%-át az arabica adja, amely kevésbé tolerálja az emelkedő hőmérsékletet, és fogékonyabb a betegségekre, mint más kávécserjék, például a robusta. Az éghajlatváltozás hatására a kávé termesztésére alkalmas szántóföldterület is zsugorodik, a vízhiány pedig jelentősen rontja a terméshozamot.
Ezért a Nestlé tudósai új, nagyobb hozamú arabica fajták után kutatnak, amelyek jobban ellenállnak a betegségeknek és a szárazságnak. E munka részeként a szakértők fejlett adattudományi módszerekkel egy nagyon jó minőségű arabica referenciagenomot hoztak létre, amely egy digitális adatbázisban nyilvánosan elérhető, és megkönnyíti a kávéfajták különböző jellemzőinek elemzését olyan specifikus tulajdonságok azonosítása érdekében, mint a magasabb terméshozam, a kávészemek mérete és a betegségekkel vagy a szárazsággal szembeni nagyobb ellenálló-képesség, valamint az íz- vagy aromajellemzők.
A munkát a vállalat a francia Nemzeti Fenntartható Fejlődési Intézettel (IRD) közösen koordinálta, és egy globális konzorcium részeként több tudományos partnerrel működött együtt. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >