Adattudományi módszerekkel és AI-val azonosít a Nestlé klímarezisztens kávécserjéket
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és a mesterséges intelligencia hogyan használható fel a kávétermesztést fenyegető éghajlatváltozás közepette minél klímarezisztensebb növények kiválogatásához és nemesítéséhez.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Bár világszerte több mint 120 kávéfajta létezik, a globális kávétermelésének mintegy 70%-át az arabica adja, amely kevésbé tolerálja az emelkedő hőmérsékletet, és fogékonyabb a betegségekre, mint más kávécserjék, például a robusta. Az éghajlatváltozás hatására a kávé termesztésére alkalmas szántóföldterület is zsugorodik, a vízhiány pedig jelentősen rontja a terméshozamot.
Ezért a Nestlé tudósai új, nagyobb hozamú arabica fajták után kutatnak, amelyek jobban ellenállnak a betegségeknek és a szárazságnak. E munka részeként a szakértők fejlett adattudományi módszerekkel egy nagyon jó minőségű arabica referenciagenomot hoztak létre, amely egy digitális adatbázisban nyilvánosan elérhető, és megkönnyíti a kávéfajták különböző jellemzőinek elemzését olyan specifikus tulajdonságok azonosítása érdekében, mint a magasabb terméshozam, a kávészemek mérete és a betegségekkel vagy a szárazsággal szembeni nagyobb ellenálló-képesség, valamint az íz- vagy aromajellemzők.
A munkát a vállalat a francia Nemzeti Fenntartható Fejlődési Intézettel (IRD) közösen koordinálta, és egy globális konzorcium részeként több tudományos partnerrel működött együtt. //
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >