Adattudományi módszerekkel és AI-val azonosít a Nestlé klímarezisztens kávécserjéket
A Nestlé szakértői azt vizsgálják, hogy a fejlett adattudomány és a mesterséges intelligencia hogyan használható fel a kávétermesztést fenyegető éghajlatváltozás közepette minél klímarezisztensebb növények kiválogatásához és nemesítéséhez.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Bár világszerte több mint 120 kávéfajta létezik, a globális kávétermelésének mintegy 70%-át az arabica adja, amely kevésbé tolerálja az emelkedő hőmérsékletet, és fogékonyabb a betegségekre, mint más kávécserjék, például a robusta. Az éghajlatváltozás hatására a kávé termesztésére alkalmas szántóföldterület is zsugorodik, a vízhiány pedig jelentősen rontja a terméshozamot.
Ezért a Nestlé tudósai új, nagyobb hozamú arabica fajták után kutatnak, amelyek jobban ellenállnak a betegségeknek és a szárazságnak. E munka részeként a szakértők fejlett adattudományi módszerekkel egy nagyon jó minőségű arabica referenciagenomot hoztak létre, amely egy digitális adatbázisban nyilvánosan elérhető, és megkönnyíti a kávéfajták különböző jellemzőinek elemzését olyan specifikus tulajdonságok azonosítása érdekében, mint a magasabb terméshozam, a kávészemek mérete és a betegségekkel vagy a szárazsággal szembeni nagyobb ellenálló-képesség, valamint az íz- vagy aromajellemzők.
A munkát a vállalat a francia Nemzeti Fenntartható Fejlődési Intézettel (IRD) közösen koordinálta, és egy globális konzorcium részeként több tudományos partnerrel működött együtt. //
Kapcsolódó cikkeink
A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >Élelmiszermentés rászorulóknak
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület adománygyűjtő akciója során rekordmennyiségű, összesen 139…
Tovább olvasom >Megvalósuló tervek
Közel egy éve tölti be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >A PepsiCo intelligens dobozokkal és AI technológiával fokozná a személyre szabást
A Cannes Lions alkalmával betekintést engedett a PepsiCo új, a…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >