Adatok vállalatok mai és holnapi döntéseihez
A cégeknél rendelkezésre álló nagy mennyiségű adat – az ún. „Big Data” – fontossága veszíthet pozíciójából az elkövetkezendő időszakban. Napjainkban több információ áll rendelkezésre, mint eddig bármikor, és ezt a rengeteg adatot a vállalatoknak fel is kell dolgozniuk, majd elemezniük.
Ezért ha napjainkban adatokról van szó, akkor a világ legnagyobb vállalatai és szervezetei szívesebben használják a rendelkezésükre álló információval kapcsolatban a „több” jelző helyett a „jobb”, „pontos” vagy „valós idejű” szavakat. Többek között ez a Nielsen USA által szervezett, „Fogyasztók 360 fokos nézetben” című ügyféltalálkozó egyik érdekes tanulsága.Dél-Texasban, az USA hetedik legnépesebb városában, San Antonióban tartották a találkozót június végén. Fő témái közé tartozott a fogyasztói informatika hatása a vállalati IT-re, az innováció, a marketing hatékonysága, valamint a teljesítménymenedzsment.
Ésszerű mennyiség, gyorsan
A világ legnagyobb kereskedelmi vállalata, a Walmart globális fogyasztói ismeretekért és elemzésekért felelős elnökhelyettese, Cindy Davis egy panelbeszélgetés során kijelentette:
– A Walmart már akkor is óriási mennyiségű adattal dolgozott, amikor ez még nem terjedt el a piacon. Manapság a feladatunk az, hogy ésszerű mennyiségű adatot hasznosítsunk a lehető legjobban, igazodva a kereskedelem gyorsaságához. Mindenesetre rengeteg adatunkkal üzleti partnereinkkel együtt olyan dolgokat tudunk csinálni, amelyekre korábban nem volt lehetőségünk.
Hasonlóképpen látja a helyzetet Tara Walpert Levy, a Google globális hirdetésekért felelős marketingmenedzsere. Kiemelte, hogy jobban kedveli a mostanában terjedő trendet:
– Napjainkban ideálisabb pontos adatokkal rendelkezni, hiszen ez jelentheti a különbséget a vállalat mai és holnapi döntései között.
„…hogy az üzletvezető jó előre tudja”
Fókuszba került az adatok nagyobb pontossága mellett az azonnali, késedelem nélküli adatszállítás is. Ezzel kapcsolatban a Reklámkutatási Alapítvány (Advertising Research Foundation) igazgatója, Gayle Fuguitt hangsúlyozta, hogy jól hasznosítható, valós idejű adatok nélkül nem lehet a megfelelő időben dönteni és az ismereteket megosztani.
Fontos azonban, hogy ha igazgatósági szinten nincs meg a támogatás és az együttműködés, akkor nem lehet boltszinten valós idejű döntéseket hozni, ezért mindenképpen szükséges, hogy bevonják az üzletvezetőket. Mint mondta:
– Mindannyiunk számára szükséges készen állni arra, hogy valós idejű döntéseket hozzunk. Képesnek kell lennünk felmérni, hogy mikor lehet hatékonyan lépni, és ezeket a felismeréseket meg kell osztani mihamarabb. A gépek ezt nem tudják megcsinálni.
Ezzel a Walmarttól Cindy Davis is teljesen egyetértett:
– Nagyobb hatáskört kell adnunk a döntéshozóknak. Azt akarom, hogy az üzletvezető jóval előbb tudja azt, hogy minek a révén tudnának a fogyasztók napról napra jobb vásárlási élménnyel gazdagodni. Egyetlen dolog rosszabb a túl sok adatnál: a régi adat.
Az amerikai véleményekhez hozzátehetjük: ezért is igyekszik a Nielsen folyamatosan javítani az adatminőségén, hogy segíteni tudjon a vállalatok napi döntéseiben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >