Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók
Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23.000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. A fogyasztóknak már közel a kétharmada (61%-a) attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát, több mint felük (54%) pedig tart tőle, hogy a cég, amellyel megosztja az információkat, kibertámadás áldozata lesz.
A cikk a Trade magazin 2024/8-9. lapszámában olvasható.
A válaszadók közül sokan örülnének, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő úgynevezett sütiktől (cookie) egyszer és mindenkorra megszabadulhatnának. Úgy vélik, hogy az online pénztárnál előre megadott személyes adatok (36%) a felhasználók mozgását nyomon követő honlapok (30%) és a böngészési, illetve vásárlási előzmények alapján személyre szabott hirdetések (22%) nagyban rontják a vásárlói élményt.
– Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke. Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az 50 fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat. Konkrét intézkedéseket kell tenniük kibervédelmi szintjük növelése érdekében
– hangsúlyozta Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője. //
Kapcsolódó cikkeink
Kibervédelem: szankcionálhatják a figyelmetlen hazai cégeket
Október 18-án élesedett a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós kibervédelmi…
Tovább olvasom >Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő szolgáltatást az EY Magyarország
AI Confidence néven indít új szolgáltatást az EY, amely integrált…
Tovább olvasom >A GDPR semmi volt ehhez képest: közeleg a NIS2 keretrendszer kialakításának határideje
Az Európai Unió az egyre gyakoribbá váló kiberfenyegetések miatt még…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Coface: nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai
Gyengén teljesítettek a közép- és kelet-európai régió országai tavaly: a…
Tovább olvasom >Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >