Adatfelvétel indul a lakosság fogyasztási szokásairól és életszínvonaláról
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) országos adatfelvételt végez a lakosság fogyasztási szokásairól, jövedelmi helyzetéről és életkörülményeiről március 16. és május 15. között – tájékoztatta a statisztikai hivatal hétfőn az MTI-t.
A közlemény szerint a háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvételben részt vevő 13 ezer háztartás kiválasztása véletlenszerűen történik.
A háztartásokat felkereső kérdezők hivatalos igazolvánnyal rendelkeznek, a kérdésekre az interneten vagy a kérdező személyes közreműködésével lehet válaszolni. A KSH az adatokat bizalmasan kezeli, felhasználásuk összesítve, egyedi azonosítás nélkül történik – olvasható a tájékoztatásban.
A kérdezőknek válaszoló háztartások ajándékot kapnak, míg a kérdőívet interneten kitöltő háztartások között táblagépeket sorsolnak ki – írja a statisztikai hivatal.
A KSH a felvétel alapján különböző nemzetközi szervezetek számára (Eurostat, UNICEF, Világbank, OECD) szolgáltat rendszeresen adatokat. A magyar felhasználók közül a háztartások életszínvonalára vonatkozó információk iránt újságírók, magánszemélyek, cégek, bankok, piackutatók is rendszeresen érdeklődnek – írja a KSH.
Az adatokat novemberben teszi közzé a KSH – közölte a hivatal az MTI érdeklődésére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az MVI statisztikai helyzetjelentése a vendéglátásról
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >