Accenture kutatás: az ipari gyártók a mesterséges intelligencia (AI) révén újítják meg termékeiket és szolgáltatásaikat
Az Accenture egy új kutatása szerint a gyártók túlnyomó többsége a mesterséges intelligenciához (AI) fordul, hogy új képességekkel ruházza fel termékeit és szolgáltatásait.
6 iparágban világszerte 500 gyártóvállalat megkérdezésén alapuló felmérés egyik fontos tanulsága, hogy az AI – különösen mobil számítástechnikával és big data elemzéssel ötvözve – képes befolyásolni a vállalatok alaptevékenységét, a dolgozói- és ügyféltapasztalatokat, vagy akár az üzleti modelleket is.
A kutatás szerint azonban még csak egy kis részük sajátítja el nagy léptékben az új technológiát. Például a megkérdezett cégek 98%-a már elkezdte termékei AI fejlesztését, de csak 16%-a rendelkezik átfogó AI stratégiával, a válaszadók csupán 5%-a biztosít erőforrásokat az AI-alapú termékfejlesztésekhez, illetve csak 2% használja nagyobb léptékben az AI megoldásokat.
A kutatás rámutat azokra a kihívásokra is, amelyekkel a vállalatok szembesülnek a technológia alkalmazása során. Ezek közül leggyakrabban az adatok minőségét (51%), az adat- és kiberbiztonságot (45%), az AI megoldások megvásárlása, illetve saját fejlesztése közötti döntés nehézségét (45%), valamint az adatok megosztását és a szellemi tulajdon védelmét (40%) említették.
„Az ipari termékek AI segítségével történő újragondolása még korai fázisban van, és egyáltalán nem könnyű jól csinálni” – nyilatkozta Eric Schaeffer, az Accenture szenior igazgatója és ipari üzletágának globális vezetője. „Ugyanakkor a felmérésben szereplő, az AI terén vezető vállalatok sikerei azt mutatják, hogy végre lehet hajtani a fejlesztéseket, hiszen az az ipari környezetben alkalmazott AI üzleti haszna igen komoly.”
Azok a vállalatok, amelyek az AI és más digitális technológiák ötvözésével meg tudják újítani megoldásaikat, hatalmas haszonra tehetnek szert: egy korábbi Accenture kutatás szerint az AI használata során az ipari berendezéseket gyártó cégek akár 25%-kal növelhetik piaci értéküket.
Hogyan érik el sikereiket az AI terén vezető vállalatok?
A felmérés eredményei szerint a vállalatoknak egy négy szakaszból álló utat kell bejárniuk a AI sikeres alkalmazásához:
1. Hisznek az AI-ban és a termékek digitális megújításához szükséges képességekben;
2. kialakítanak egy víziót arról, hogyan hasznosítják az AI-t a meglévő kínálatukban;
3. erőforrásokat biztosítanak a termékek AI fejlesztéséhez;
4. végrehajtják a digitális újragondoláshoz szükséges elképzeléseket.
A jelentésben alkalmazott iparági és a fenti 4 lépés alapján elvégzett csoportosítás szerint az AI-érettség szintje iparáganként eltérő: az autóipari vállalatok nagyobb mértékben kötelezik el magukat az AI mellett, így 9%-uk éri el a harmadik szakaszt, és 5%-uk a negyediket. Ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkeket gyártók 7%-a, valamint az ipari és nehézgépeket gyártó vállalatok csupán 3%-a lép a harmadik szakaszba, és mindkét szektorban csak a cégek 1%-a jut el a negyedik szakaszba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >