Accenture felmérés: idén az Y generáció költi a legtöbb pénzt a karácsonyi vásárlás során
Az Accenture felmérése szerint az amerikai vásárlók a tavalyihoz képest többet költenek majd idén az ünnepek alatt, és a millenniumi – azaz az Y generáció – tagjai költik majd a legtöbbet, akik alaposan átgondolják, hogy hol vásárolnak.
A 12. Annual Holiday Shopping Survey című felmérés szerint az amerikai vásárlók idén átlagosan 658 dollárt költenek majd az ünnepi vásárlások során – ez a szám 2017-ben 632 dollár volt. A válaszadók 90%-a mondta azt, hogy idén legalább annyit, vagy többet tervez költeni ajándékokra, mint tavaly (53% és 36%), és csak 10% költene kevesebbet idén. Az Y generáció idősebb tagjai (28-37 évesek) átlagosan 779 dollárt terveznek elkölteni. A millenniumi generáció fiatalabb tagjai (21-27 évesek) közül közel négyszer annyian válaszolták azt (49%), hogy ennél is többet költenének, mint a baby boom-korszak (55 évesek és idősebbek) tagjai.
A felmérés legfontosabb megállapításai:
• A vásárlások során a millenniumi generációnak fontos szempont a sokszínűség. A kutatás szerint, azoknál a kiskereskedőknél, akik befogadóbbak és nyitottak a kulturális sokszínűségre – életkor, nem, etnikum, fogyatékosság stb. – szívesebben vásárolnak a fiatalok, így ez a szempont szerepet is játszhat a millenniumi korosztály vásárlási döntéseiben. Az Y generáció tagjai nagyobb valószínűséggel választanak olyan márkát, amelyek reklámjaiban megjelenik az erre vonatkozó nyitottság.
• A növekvő fogyasztói önbizalom eredményeként a vásárlók idén kevésbé árérzékenyek. A vásárlók most kevésbé aggódnak általános pénzügyi helyzetük miatt, mint tavaly. Ez lehet az egyik oka annak, hogy kevesebben használják ki a boltok akcióit. Ráadásul 7%-kal emelkedett azoknak a száma, akik az összes ajándékot egy helyen szeretnék megvásárolni, még akkor is, ha ezért többet kell fizetni.
• A szolgáltatások és/vagy élmények ajándékozása növekszik. A kutatás szerint egyre többen térnek át a hagyományos ajándékokról az élmények és szolgáltatások ajándékozására. A tavalyihoz képest 11 százalékkal csökkent azok száma, akik továbbra is a tárgyak ajándékozását preferálják, azonban az élményeket vagy szolgáltatásokat ajándékozók száma 5 százalékkal nőtt.
• A közösségi média, mint vásárlói platform szerepe egyre növekszik. Tavaly óta kétszeresére nőtt (15%) azoknak az aránya, akik közösségi felületen szeretnének vásárolni. Azok aránya, akik vásárlás előtt megnézik az Instagramot, a tavalyi 6%-ról több mint kétszeresére, 14%-ra nőtt.
• Az ünnepi ételeknél számít a minőség, és hajlandóak többet is fizetni érte. Idén először kérdezték a felmérés résztvevőit az ünnepi étkezésekkel kapcsolatban. A vásárlók 86%-a jelölte a minőséget „fontosnak” vagy „nagyon fontosnak”, valamint egyre többen vásárolnak megbízható, jó minőséget áruló kereskedőtől, vagy cserélik le a saját márkás termékeket prémium márkákra (48%).
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >