Accenture felmérés: idén az Y generáció költi a legtöbb pénzt a karácsonyi vásárlás során
Az Accenture felmérése szerint az amerikai vásárlók a tavalyihoz képest többet költenek majd idén az ünnepek alatt, és a millenniumi – azaz az Y generáció – tagjai költik majd a legtöbbet, akik alaposan átgondolják, hogy hol vásárolnak.
A 12. Annual Holiday Shopping Survey című felmérés szerint az amerikai vásárlók idén átlagosan 658 dollárt költenek majd az ünnepi vásárlások során – ez a szám 2017-ben 632 dollár volt. A válaszadók 90%-a mondta azt, hogy idén legalább annyit, vagy többet tervez költeni ajándékokra, mint tavaly (53% és 36%), és csak 10% költene kevesebbet idén. Az Y generáció idősebb tagjai (28-37 évesek) átlagosan 779 dollárt terveznek elkölteni. A millenniumi generáció fiatalabb tagjai (21-27 évesek) közül közel négyszer annyian válaszolták azt (49%), hogy ennél is többet költenének, mint a baby boom-korszak (55 évesek és idősebbek) tagjai.
A felmérés legfontosabb megállapításai:
• A vásárlások során a millenniumi generációnak fontos szempont a sokszínűség. A kutatás szerint, azoknál a kiskereskedőknél, akik befogadóbbak és nyitottak a kulturális sokszínűségre – életkor, nem, etnikum, fogyatékosság stb. – szívesebben vásárolnak a fiatalok, így ez a szempont szerepet is játszhat a millenniumi korosztály vásárlási döntéseiben. Az Y generáció tagjai nagyobb valószínűséggel választanak olyan márkát, amelyek reklámjaiban megjelenik az erre vonatkozó nyitottság.
• A növekvő fogyasztói önbizalom eredményeként a vásárlók idén kevésbé árérzékenyek. A vásárlók most kevésbé aggódnak általános pénzügyi helyzetük miatt, mint tavaly. Ez lehet az egyik oka annak, hogy kevesebben használják ki a boltok akcióit. Ráadásul 7%-kal emelkedett azoknak a száma, akik az összes ajándékot egy helyen szeretnék megvásárolni, még akkor is, ha ezért többet kell fizetni.
• A szolgáltatások és/vagy élmények ajándékozása növekszik. A kutatás szerint egyre többen térnek át a hagyományos ajándékokról az élmények és szolgáltatások ajándékozására. A tavalyihoz képest 11 százalékkal csökkent azok száma, akik továbbra is a tárgyak ajándékozását preferálják, azonban az élményeket vagy szolgáltatásokat ajándékozók száma 5 százalékkal nőtt.
• A közösségi média, mint vásárlói platform szerepe egyre növekszik. Tavaly óta kétszeresére nőtt (15%) azoknak az aránya, akik közösségi felületen szeretnének vásárolni. Azok aránya, akik vásárlás előtt megnézik az Instagramot, a tavalyi 6%-ról több mint kétszeresére, 14%-ra nőtt.
• Az ünnepi ételeknél számít a minőség, és hajlandóak többet is fizetni érte. Idén először kérdezték a felmérés résztvevőit az ünnepi étkezésekkel kapcsolatban. A vásárlók 86%-a jelölte a minőséget „fontosnak” vagy „nagyon fontosnak”, valamint egyre többen vásárolnak megbízható, jó minőséget áruló kereskedőtől, vagy cserélik le a saját márkás termékeket prémium márkákra (48%).
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Mindent az EUDR-ről – tematikus oldal indult a Nébih weboldalán az erdőirtásmentes termékek felügyeletéről
Az erdőirtásmentes termékek forgalmazására (EUDR) vonatkozó uniós szabályok 2025. év…
Tovább olvasom >