Absolute Live: 16 éve a hazai sportitalok trendszettere
2008 óta etalonnak számít a funkcionális sportitalok piacán az akasztói R-Water által gyártott Absolute Live. A cég hirtelen profilváltás során kísérletezte ki a termékpalettát. A cukor és színezékmentes italokból mintegy 2,5 millió készül évente, a magyar családi vállalkozás 13 országba szállít.
Ritka eset, de olykor előfordul az üzleti életben, hogy egy vállalkozó úgy lehel életet a csőd közelbe jutott cégébe, hogy teljes profilváltást hajt végre. Az édesapja akasztói szódásüzemében mezei szénsavas üdítőket gyártó Nagy Ervinnél a 2000-es évek közepén jött el ez a pont. A multik megérkezése miatt nem látta a jövőképet. „Lépnünk kellett, és az volt a kérdés, hogy eladjuk a teljes céget, vagy rukkoljunk elő teljesen új termékekkel. Utóbbit választottuk” – meséli az R-Water tulajdonosa.
Egy amerikai előrejelzésben azt találta, hogy óriási, nagyjából 17%-os bővülés várható a funkcionális italok piacán a közeljövőben. Persze, hiába a gondolatébresztő cikk, ha egy családi vállalkozás nem képes megtartani önazonosságát új profiljával, ezzel azonban nem volt probléma. Ervin felesége, Nagy-Parádi Tímea édesapja révén gyermekkora óta sportos életet él. Apja futballozott, a kecskeméti konzervgyár mellett kollégáival társadalmi munkában felhúzott egy sportpályát még 1978-ban, és gyermekei suli után a gyepen töltötték idejük nagy részét. A mozgás szeretetét a mai napig őrzi a család.
Dupla vagy semmi
Életcélunk az egészség – ez lett az R-Water mottója, a cég pedig betört a piacra az Absolute Live-val. Magyarországon ekkor 3-4 típusú sportitalt lehetett vásárolni, félliteres kiszerelésben, színezékkel, cukorral ízesítve. „Úgy éreztem, hogy semmi értelme beállni a sor végére, és csinálni egy ugyanilyen terméket” – így Nagy Ervin. Új alapra akarta helyezni a hazai sportitalfogyasztást, ezért megduplázta a kiszerelést, és formabontó módon zsírégető hatású L-karnitinnal töltötte meg a palackokat.
„Nekiláttunk gyártani egy 1 literes funkcionális italt L-karnitinnal, az addigi trenddel szemben nulla hozzáadott cukorral, gumiarábikumok és egyéb ballasztanyagok nélkül. Olyan üdítőt akartunk csinálni, ami egészséges, és a gyerekeinknek is bátran adunk belőle. A mottónk is ebből a filozófiából táplálkozik. A fehér csomagolásra a színét a fényre megváltoztató L-karnitin miatt volt szükség. Volt, ahol eleinte tejesüveghez, mosogatószeres flakonhoz hasonlították az Absulte Live-termékeket, de aztán fordult a kocka. Ma már a fehér csomagolás alapján ismerik meg a palackokat, és így keresik őket.”
A tenisz- és fallabdapályák, boksz-, TRX- és más edzőtermek egyre nagyobb érdeklődést mutattak a gyümölcsízű Absolut Live iránt, és néhány vargabetű, illetve hosszas tapasztalatgyűjtés után az R-Water termékcsaládja a kiskereskedelmi egységek polcain is megjelent.
Hamar ocsúdott a konkurencia is: először a kiszerelést kezdték el másolni, majd az L-karnitin-tartalmat. Válaszul az R-Water is növelni kezdte a hatóanyagot az üdítőkben, felmentek palackonként egészen 3000 mg-ig. „Fejleszteni kellett a termékeinket, csak a sorozatos innovációval tudtunk versenyben maradni.”
Az Absolute Live bő 15 éve igazi trendszetter, a versenytársak rendre követik a termékcsalád körüli újításokat. A mindennapi testmozgást végzők számára fejlesztett Absolute Live Professional után bevezették a 0,6 literes kiszerelésű, az alkalmi mozgáshoz megtervezett Absolute Live Lifestlye termékeit.
Az R-Water ma évi 2,5 millió palack Absolute Live-ot gyárt. A termékeik kaphatóak a Sparban, az Aldiban, az Auchanban, a Penny Marketben, az EcoFamilyben. A többi között Ausztriába, Szlovákiába, Romániába, Szlovéniába is szállítanak az Absolute Live-ból, a teljes terméklistát nézve 13 országba exportálnak.
A cég odafigyel a környezettudatosságra. Ennek jegyében a tulajdonosok 50 kilowatt energia termelésére alkalmas napelemparkot telepítettek a saját mikrobiológiai vizsgálatokra szakosodott laborral felszerelt új gyárépület tetejére. A vizet saját fúrt kútból szerzik be.
A cég a csomagolások és a felhasznált energia arányát mintegy 30%-kal csökkentette az elmúlt években. Régóta elkülönítve gyűjtik a gyártásnál használt elsődleges, másodlagos csomagolóanyagokat, mindet újrahasznosítják, csakúgy, mint az előformákat. Minden termékünk csomagolása 100%-ban újrahasznosítható. A január 1-től életbe lépő italcsomagolási visszaváltási rendszerben nyártól csak új típusú csomagolást gyárthatnak a visszaválthatóságot jelölő címkével. (x)
Épp a Radio Cafét hallgattam…
„Talán mindenkinél jobban kötődöm az Absolute Live-hoz, hiszen én adtam a termékcsalád nevét. Emlékszem, épp a Rádió Cafét hallgattam, és bevillant, hogy ez volt az egyik műsor címe. Nagyon megtetszett. Én fundáltam ki, hogy 1 literes legyen a kiszerelés, és hogy fehér színű legyen a palack dizájnja. Kezdetben az is formabontónak számított, hogy a címkére tettünk egy fotót, amelyen szabadidősport-tevékenységet folytató emberek jelentek meg. Például egy raftingoló csapat, vagy egy paplanernyőző férfi. Nem kizárt, hogy egyszer a retró kedvéért visszahozzuk ezt a külsőt. Biztos vagyok benne, hogy ma már sokkal inkább értenék a képek üzenetét az emberek, mint annak idején.” //
Ízek, sportok, szerelmek
„Hogyan kapcsolódom az Absolute Live-hoz? A mindennapi sportolás töltötte ki a gyerekkoromat, a sportpályán nőttem fel, a nagyobb fiúk sem tudták tartani velem a lépést. 35 éve húzok futócipőt mindennap, ha esik, ha fúj, ha terhes voltam, ha szoptattam. Plusz adalék, hogy kicsi korom óta utálok gyógyszert bevenni, még vitamint sem tudok, vagy csak nagy kínok közepette. Ám néha szükséges, ezért kellett egy megoldás, és itt támadt az ötlet annak idején, hogy csináljunk egy finom sportitalt, nem kizárólag versenysportolóknak, hanem a tömegsport szerelmeseinek, s akár az egész család számára. Mivel főzni is imádok, és szeretek az ízekkel játszani, Ervinnek pedig nagy tapasztalata van az üdítőgyártásban, így addig kísérleteztünk az ízekkel, amíg elértük a legjobb kombinációt. S íme, elkészült az Absolute Live!” //
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >