A Zwack árbevétele 8 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 24,25 milliárd forint volt a 2020 április 1-től 2021 március 31-ig tartó üzleti évben, ami 8 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest – közölte a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
A teljes üzleti évben a társaság nettó értékesítése 13,08 milliárd forint volt, 6,3 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához képest.
A beszámoló szerint a Zwack Unicum adózás előtti eredménye a 2020-2021-es üzleti évben 18,5 százalékkal, 1,78 milliárd forintra csökkent a 2019-2020-as pénzügyi évben elért 2,18 milliárd forinthoz viszonyítva.
A Zwack Unicum Nyrt. a magyar égetett szeszesitalpiac legnagyobb szereplője, a társaság bevételének csaknem 90 százaléka belföldi értékesítésből származik. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a vállalat legjelentősebb exportpiaca Olaszország, Németország és Románia. A Zwack exportból származó árbevétele 1,64 milliárd forint volt, 2,3 százalékkal maradt el a bázis időszaktól.
A Zwack Unicum Nyrt. a BÉT honlapján azt is bejelentette, hogy a társaság június 30-án tarja éves rendes közgyűlését, ahol egyebek mellett az osztalékról is döntenek.
A közlemény szerint az igazgatóság a 2020. április 1-től 2021. március 31-ig tartó üzleti évre 1,424 milliárd forint, azaz részvényenként 700 forint osztalék megállapítását és kifizetését javasolja.
A Zwack Unicum részvényeit a BÉT-en a prémium kategóriában jegyzik, szerdán délelőtt a vállalat papírjai 0,63 százalékkal, 16 100 forintra erősödtek a keddi záráshoz képest. Az elmúlt egy évben a Zwack-papírok legmagasabb ára 17 400 forint volt, a legalacsonyabb pedig 15 700 forint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új időszámítás az Oreo-nál
Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít…
Tovább olvasom >A Bunge csökkenti műanyagfelhasználását az olajospalack-csomagolás optimalizálásával Magyarországon
A martfűi gyárban előállított, újratervezett palackok darabonként 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >Ilyen, amikor valóra válik egy álom: egy este Michele Morrone társaságában, csak a HELL nyerteseinek
Igazi álom vált valóra a HELL ENERGY nemzetközi nyereményjátékának különdíjasai…
Tovább olvasom >