A zöldülés útjára lépett a Tchibo
2013. június 5-én, a Zöld Iroda Napon vehette át a Tchibo Budapest Kft. a '2013 Legtöbbet Zöldült Irodája' díjat, melyet a KÖVET Egyesület Zöld Iroda Versenyén nyert el, kis iroda kategóriában. A győzteseknek dr. Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója adta át a jól megérdemelt elismeréseket.
A Tchibo Budapest Kft. aktív belső kommunikációval, zöld irányelvekkel, saját zöld iroda arculattal és microsite-tal, tudatformáló kiadvánnyal és kreatív ötletekkel ösztönözte a kollégákat, hogy a Zöld Iroda Versenyben minél többen részt vegyenek. Meghirdette a zöld paparazzi kommandót, melynek során a jó gyakorlatokról fotókat küldtek be a kollégák, amelyeket feltöltöttek a Zöld Iroda Verseny mikrosite-ra. A vállalat „Ne nyomtass” napot szervezett, melynek eredményeképpen az aznapi papírfelhasználás 27 százalékkal csökkent. Zöld pecsétgyűjtő játékkal zöld cselekedetre motiválta a kollégákat, külső szakértők pedig előadásokat tartottak munka-ergonómia valamint hulladékfelhasználás témákban. A volt dohányzóból a munkatársak közösen zöld iroda sarkot alakítottak ki, saját készítésű fenntartható társasjátékkal, babzsákokkal. A verseny zárásaként pedig a vállalat összeállította saját zöld iroda kiadványát, a Tchibo Zöld Iroda Irányelvei címmel, melyből minden munkatárs kapott egy példányt.
„A program során az volt a célunk, hogy irodánk adottságaiból – ipartelepen elhelyezkedő régi épület – és az emberi hozzáállásból, gondolkodásból eredő negatív „örökséget” megváltoztassuk, ha kis lépésekkel is, de környezetbaráttá tegyük. Munkatársainkat számos akcióval motiváltuk a környezettudatosabb szemléletre annak érdekében, hogy kimutatható megtakarításokat érhessünk el például a papírfelhasználásban, valamint, hogy a környezetünket védő, a fenntartható jövőt elősegítő magatartásmintákat alakítsunk ki. Büszkék vagyunk kollégáinkra, akik a kezdeti nehézségeken átlendülve egyre aktívabbá váltak, eredményeinkkel pedig sikerült felülmúlni az előre kitűzött céljainkat is” – mondta, Szijjártó Ágnes, a Tchibo Budapest Kft. vállalati kommunikációs menedzsere.
Az idei verseny mottójával – Lépj te is a zöldülés útjára!” – a KÖVET Egyesület arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy minden irodában akadnak fejleszthető területek. A verseny során a résztvevő irodák saját működésüket a KÖVET Egyesület által kidolgozott Zöld Iroda- szempontrendszer alapján értékelték, amely összesen 17 témakört fed le a papír és az irodaszerek felhasználásától az irodatechnikai berendezések használatán, az energiatakarékosságon és a hulladékkezelésen át egészen a vállalati rendezvények megszervezéséig, valamint a zöld iroda stratégiáig. A versenyzőket az Egyesület munkatársai helyszíni auditokon ellenőrizték.
A Zöld Iroda Versenyt hatodik alkalommal rendezték meg, s idén 15 – kezdő és az irodai környezetvédelem területén jártas – vállalat és intézmény irodája nevezett. A verseny célja az volt, hogy a szervezetek a rendelkezésükre álló hat hónap alatt környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsák át irodájuk működését, növeljék a munkatársak környezettudatosságát, példát mutassanak partnereiknek, beszállítóiknak. Az idei verseny sajátossága, hogy a győztesek automatikusan továbbjutnak a novemberi Európai Zöld Iroda Versenyre, ahol hat ország irodái mérik össze teljesítményüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >