A zöldülés útjára lépett a Tchibo
2013. június 5-én, a Zöld Iroda Napon vehette át a Tchibo Budapest Kft. a '2013 Legtöbbet Zöldült Irodája' díjat, melyet a KÖVET Egyesület Zöld Iroda Versenyén nyert el, kis iroda kategóriában. A győzteseknek dr. Biczó Imre, a Nemzeti Környezetügyi Intézet főigazgatója adta át a jól megérdemelt elismeréseket.
A Tchibo Budapest Kft. aktív belső kommunikációval, zöld irányelvekkel, saját zöld iroda arculattal és microsite-tal, tudatformáló kiadvánnyal és kreatív ötletekkel ösztönözte a kollégákat, hogy a Zöld Iroda Versenyben minél többen részt vegyenek. Meghirdette a zöld paparazzi kommandót, melynek során a jó gyakorlatokról fotókat küldtek be a kollégák, amelyeket feltöltöttek a Zöld Iroda Verseny mikrosite-ra. A vállalat „Ne nyomtass” napot szervezett, melynek eredményeképpen az aznapi papírfelhasználás 27 százalékkal csökkent. Zöld pecsétgyűjtő játékkal zöld cselekedetre motiválta a kollégákat, külső szakértők pedig előadásokat tartottak munka-ergonómia valamint hulladékfelhasználás témákban. A volt dohányzóból a munkatársak közösen zöld iroda sarkot alakítottak ki, saját készítésű fenntartható társasjátékkal, babzsákokkal. A verseny zárásaként pedig a vállalat összeállította saját zöld iroda kiadványát, a Tchibo Zöld Iroda Irányelvei címmel, melyből minden munkatárs kapott egy példányt.
„A program során az volt a célunk, hogy irodánk adottságaiból – ipartelepen elhelyezkedő régi épület – és az emberi hozzáállásból, gondolkodásból eredő negatív „örökséget” megváltoztassuk, ha kis lépésekkel is, de környezetbaráttá tegyük. Munkatársainkat számos akcióval motiváltuk a környezettudatosabb szemléletre annak érdekében, hogy kimutatható megtakarításokat érhessünk el például a papírfelhasználásban, valamint, hogy a környezetünket védő, a fenntartható jövőt elősegítő magatartásmintákat alakítsunk ki. Büszkék vagyunk kollégáinkra, akik a kezdeti nehézségeken átlendülve egyre aktívabbá váltak, eredményeinkkel pedig sikerült felülmúlni az előre kitűzött céljainkat is” – mondta, Szijjártó Ágnes, a Tchibo Budapest Kft. vállalati kommunikációs menedzsere.
Az idei verseny mottójával – Lépj te is a zöldülés útjára!” – a KÖVET Egyesület arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy minden irodában akadnak fejleszthető területek. A verseny során a résztvevő irodák saját működésüket a KÖVET Egyesület által kidolgozott Zöld Iroda- szempontrendszer alapján értékelték, amely összesen 17 témakört fed le a papír és az irodaszerek felhasználásától az irodatechnikai berendezések használatán, az energiatakarékosságon és a hulladékkezelésen át egészen a vállalati rendezvények megszervezéséig, valamint a zöld iroda stratégiáig. A versenyzőket az Egyesület munkatársai helyszíni auditokon ellenőrizték.
A Zöld Iroda Versenyt hatodik alkalommal rendezték meg, s idén 15 – kezdő és az irodai környezetvédelem területén jártas – vállalat és intézmény irodája nevezett. A verseny célja az volt, hogy a szervezetek a rendelkezésükre álló hat hónap alatt környezet- és emberbarát szempontok szerint alakítsák át irodájuk működését, növeljék a munkatársak környezettudatosságát, példát mutassanak partnereiknek, beszállítóiknak. Az idei verseny sajátossága, hogy a győztesek automatikusan továbbjutnak a novemberi Európai Zöld Iroda Versenyre, ahol hat ország irodái mérik össze teljesítményüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >